۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۴
کد خبر: 82811998
T T
۰ نفر

تردد در تمامي محورهاي اصلي مازندران بر قرار شد

۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۴
کد خبر: 82811998
تردد در تمامي محورهاي اصلي مازندران بر قرار شد

ساري - ايرنا - راهداري مازندران اعلام كرد كه تمامي محورهاي اصلي اين استان از جمله سه محور كوهستاني منتهي به تهران و محور ساري - سمنان باز شده و تردد در آنها جريان دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، محورهاي هراز ، كندوان و گدوك از شب گذشته به خاطر بارش برف و يخبندان در حوزه استحفاظي تهران بسته شده بود .
مدير راهداري و حمل و نقل جاده اي مازندران در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت كه با تلاش راهداران تردد خودروها درمحورهاي هراز و سوادكوه از سر گرفته شد.
عباسعلي نجفي شدت بارش برف و لغزندگي جاده در حوزه استحفاظي استان تهران را دليل تاخير در بازگشايي محورهاي هراز و سوادكوه اعلام كرد.
وي همچنين گفت كه محور ساري - سمنان كه از صبح امروز دوشنبه به علت بارش شديد برف و كولاك مسدود شده بود ، با تلاش راهداران پس از سه ساعت باز و تردد در آن برقرار شد.
مدير راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جا ده اي مازندران افزود كه محور ساري - سمنان پس از نمك و شن پاشي و آب شدن يخ هاي سطح جاده باز شده است .
نجفي گفت كه هم اكنون تردد در اين محور برقرار است و راهداران نيز در محور براي تسهيل در تردد خودروهاي عبوري حضور دارند.
وي توصيه كرد از تردد غير ضرور در محورهاي اصلي اين خطه شمال كشور به دليل برودت هوا و لغزندگي خود داري شود.
سرپرست اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي چالوس هم اعلام كرد كه جاده كندوان بعد از 2 روز بسته بودن به علت بارش برف از حوالي ساعت 9 و 30 دقيقه امروز باز شده است.
مهدي صفايي درگفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : جاده چالوس - كرج كه با توجه به بارش سنگين برف 2 روز گذشته و احتمال وقوع بهمن براي حفظ ايمني مسافران بسته شده بود با تلاش ماموران راهداري مسير جاده چالوس - كرج از برف پاكسازي و براي تردد خودروها بازگشايي شد.
سرپرست اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي چالوس با اشاره به لغزنده بودن جاده از رانندگان خواست علاوه بر رعايت كامل احتياط در رانندگي وسايل و تجهيزات ايمني به ويژه زنجير چرخ را به همراه داشته باشند.
وي اظهار داشت: علميات نمكپاشي به ميزان يك هزار تن در سطح جاده كندوان طي چهار روز گذشته انجام شد و چهار اكيپ راهداري شامل 4 خودرو نمك پاش به همراه 3 لودر و 3 كريدر برف روبي و نمك پاشي در اين مسير را به صورت شبانه روز مشغول بودند.
صفايي همچنين مسافران و كساني كه قصد تردد از محورهاي استان مازندران را دارند مي توانند با تماس با مركز مديريت راههاي كشور به شماره 141 ، اطلاعات لازم را كسب نمايند.
مازندران 10 هزار و 700 كيلومتر محور اصلي و فرعي دارد كه سه هزار و 700 كيلومتر از اين محورها برفگير است.
از طول مسير حدود 160 كيلومتري جاده كرج - چالوس حدود 78 كيلومتر آن جزو حوزه استحفاظي چالوس از شهرستان هاي غربي مازندران است.
بارش برف كه از روز شنبه هفتم بهمن ماه از غرب مازندران شروع شد از 24 ساعت گذشته با شدت بيشتري در تمام مناطق اين خطه شمال كشور گسترده شد و همچنان نيز ادامه دارد.
هواشناسي مازندران پيش بيني كرد كه از عصر امروز به تدريج از غرب استان شدن ناپايداري كاسته شود و از فردا سه شنبه دهم بهمن ماه آسمان مازندران صاف و آفتابي شود.
براساس اين گزارش با صاف شدن آسمان مازندران از امشب، دماي هوا تا 7 درجه سانتيگراد كاهش خواهد يافت و در مناطق كوهستاني دما به 2 تا 3 درجه زير صفر مي رسد و سطح جاده ها نيز لغزنده و پوشيده از يخ خواهد شد.
خبرنگار : مهدي غلامي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7327/1654