روحانيت بايد مراقب دام هايي مانند بد اخلاقي و بددهني باشد

شيراز- ايرنا- عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: روحانيت هيچ گاه نبايد خود را بي نياز از مطالعه و تحصيل بداند و افزون بر اين بايد همواره مراقب دام هايي مانند بد اخلاقي و بد دهني باشد.

به گزارش ايرنا آيت الله سيد احمد خاتمي، پنجشنبه در همايش منطقه اي صيانت از مقام والاي روحانيت در شيراز بيان كرد: دام هاي ديگري نيز بر سر راه روحانيت وجود دارد كه غفلت از خدا، قيامت و خود، مهمترين آنهاست.
امام جمعه موقت تهران افزود: دام ديگري كه ممكن است در مسير راه روحانيت قرار گيرد، كم كردن رابطه روحانيت با مردم است اما بدون ترديد روحاني موفق است كه همواره با مردم در ارتباط باشد.
آيت الله خاتمي ادامه داد: روحانيت، شناسنامه دين است و روحانيون بايد مراقب باشند كه رفتارها و منش آنان در همين مسير قرار داشته باشد.
وي گفت: اينكه مردم از برخي روحانيون تجليل مي‌كنند اما از برخي روحانيون كاخ‌نشين تجليل نمي‌كنند، بيانگر بصيرت آنان نسبت به امور است.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: يكي از تلاش هاي مذبوحانه دشمن، نااميد و مايوس كردن مردم است و براي ناكام گذاشتن اين تلاش هاي خصمانه، روحانيون بايد روح اميد را در جامعه بدمند.
آيت الله خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نزديك بودن به سالروز حماسه نهم دي، هدف جريان فتنه را سقوط نظام ولايي دانست و بيان داشت: فتنه سال 88 از يك كلمه دروغ شروع شد كه حتي امروز هم برخي به آن توجه مي‌كنند و بايد گفت، بي بصيرتي دام بسيار بزرگي است كه بايد گرفتار آن نشد.
در اين همايش منطقه اي، جمعي از طلاب و روحانيون استان هاي فارس، بوشهر و كهگيلويه و بويراحمد حضور داشتند.
6118
خبرنگار: سميرا متين نژاد ** انتشار دهنده: پرويندخت پاردسويي شيرازي