۷ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82778526
T T
۰ نفر
استاندار:ميل به سرمايه گذاري در لرستان بايد افزايش يابد

خرم آباد - ايرنا - استاندار لرستان با اشاره به حمايت از سرمايه گذاران بومي و غيريومي در استان گفت: بايد فضا را بگونه اي فراهم كنيم تا سرمايه گذاران ميل به سرمايه گذاري در لرستان داشته باشند.

به گزارش ايرنا سيد موسي خادمي روز پنجشنبه در آيين بهره برداري از آسفالت راه 10روستا در شهرستان سلسله اظهاركرد: اين شهرستان قابليت هاي خوبي در بخش كشاورزي، گردشگري و منابع آبي دارد اما متاسفانه سطح توسعه يافتگي مناسبي نداشته و نيازمند حمايت بيشتر دولت است.
وي بيان كرد: بايد به سمت اشتغال و سرمايه گذاري با فرصت استفاده از تسهيلات كم بهره بانكي كه دولت فراهم كرده رفته تا اقتصاد درون زا و با استفاده از ظرفيت داخلي داشته باشيم.
وي با تاكيد براينكه بايد توجه بيشتري به حوزه روستايي شهرستان داشته باشيم ، گفت: باتوجه به محدوديت دولت در منابع مالي بايد از توان بخش خصوصي و همكاري سرمايه گذاران استفاده كرد تا شهرستان به سطح توسعه يافتگي برسد.
مديركل بنياد مسكن لرستان نيز در ادامه گفت: در سال جاري از محل منابع مختلف اعتباري 450ميليارد ريال سهم استان بوده كه 200ميليارد ريال آن تاكنون تخصيص يافته است.
رضاييان با اشاره به تعريف 213طرح از منابع تخصيص يافته در استان گفت: در شهرستان سلسله باتوجه به اينكه 51درصد جمعيت شهرستان روستايي بوده، روستاهايي كه قابليت تهيه طرح داشته ، طرح هادي انجام شده است.
وي با اشاره به مقاوم سازي هشت هزار واحد مسكن روستايي در سال جاري ادامه داد: تاكنون 6هزار جلد سند مالكيت روستايي در اين شهرستان صادر شده است.
وي به انجام طرح هادي 47روستاي بالاي 20 خانوار در اين شهرستان اشاره كرد و افزود: 27طرح در سال جاري تعريف شده كه مطابق آن 154هزار مترمربع آسفالت پيش بيني شده است.
رضاييان گفت: 40هزارو 400مترمربع سطح آسفالت 10 روستا بوده كه براي انجام آن 6هزار تن آسفالت مصرف شده و در مجموع 20ميليارد ريال هزينه مشترك آسفالت بين بنياد مسكن و دهياري هاي صورت گرفته است.
نماينده مردم سلسله و دلفان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به منطقه محروم قلايي گفت: اين منطقه از محروم ترين بخش هاي استان لرستان بوده كه خصوصا در بخش آسفالت و زيرسازي نيازمند توجه بيشتر مسئولين است.
علي رستميان با اشاره به وجود 130 روستاي مالرو و خاكي سلسله و دلفان ادامه داد: اين شهرستان هاي 12درصد از طرح هادي استان عقب هستند كه استان لرستان در اين زمينه 12درصد از كشور عقب است كه اميدواريم در سال آينده سهم ساير روستاهاي شهرستان سلسله و دلفان از اعتبارات سال آينده لحاظ و اين عقب ماندگي برطرف شود.
3210/6060
خبرنگار: زهرا جمشيدي نسب**انتشاردهنده:محمد عليدوستي