۷ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۰۱
کد خبر: 82778516
T T
۰ نفر
دانشكده 'سویل لاینز' لاهور اتاق ایران شناسی  راه اندازی می كند

لاھور - ایرنا - مسئولان خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با مسئولان دانشكده 'سویل لاینز' تفاهم نامه ای در مورد تاسیس اتاق ایران شناسی در این دانشكده دولتی در مركز ایالت پنجاب پاكستان امضا كردند.

به گزارش ایرنا، به منظور امضای تفاهم نامه راه اندازی اتاق ایران شناسی در دانشكده دولتی اسلامی سویل لاینز لاهور ، مسئولان خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاكستان امروز (پنجشنبه) با مسئولان این دانشكده دیدار و گفت و گو كردند.
در این نشست، 'سیدمجید سادات كیایی سرپرست خانه فرهنگ ایران در لاهور و 'احمد مرجانی نژاد' كارشناس فرهنگی خانه فرهنگ سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور با دكتر 'عبداللطیف عثمانی' رئیس دانشكده دولتی اسلامی سویل لاینز لاهور، 'ریاض احمد شاهد' رئیس بخش زبان فارسی و 'جمشید اعظم چشتی' مسئول اتاق ایران شناسی دیدار و گفت و گو كردند.
در این نشست پس از دیدار از محل پیش بینی شده برای تاسیس اتاق ایران شناسی در دانشكده، تفاهم نامه راه اندازی این اتاق در سه نسخه، به زبان های 'فارسی، اردو و انگلیسی' امضا و مبادله شد.
به گزارش ایرنا حدود هشت هزار دانشجو در 14 رشته نظیر زبان فارسی در دانشكده دولتی اسلامی سویل لاینز لاهور تحصیل می كنند.
40 تن از دانشجویان زبان فارسی ، طی دوره های دیپلم و فوق دیپلم ، فارغ التحصیل می شوند و مقرر شده كه طی سال تحصیلی آتی، برای دانشجویان رشته زبان فارسی، دوره كارشناسی نیز راه اندازی شود.
آساق*274*6125**سیدبهادر حسینی