۷ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶
کد خبر: 82778269
T T
۰ نفر

عملیات اجرایی معدن طلای قلقله سقز آغاز شد

۷ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶
کد خبر: 82778269
عملیات اجرایی معدن طلای قلقله سقز آغاز شد

سنندج - ایرنا - كلنگ آغاز عملیات اجرایی بهره برداری از معدن طلای قلقله در شهرستان سقز با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، مرادنیا استاندار كردستان، نمایندگان مردم در مجلس و جمعی از مسئولان اجرایی به زمین زده شد.

به گزارش ایرنا، وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی معدن طلای قلقله سقز اظهار كرد: 600 میلیارد ریال در این معدن سرمایه گذاری می شود كه تاكنون 130 میلیارد ریال آن هزینه شده است.
علی ربیعی افزود: این معدن با ظرفیت 350 شغل مستقیم در زمینی به مساحت 30 هكتار فعالیت خواهد كرد و می تواند بخشی از مشكل اشتغال شهرستان سقز را بر طرف كند.
به گفته وی، سقز در دوران جنگ تحمیلی دچار برخی محرومیت ها شد و مردم روستاهای آن در اثر این جنگ مجبور به تخلیه روستا شدند كه با انجام سرمایه گذاری می توان مجددا رونق و توسعه را به این مناطق باز گرداند.
بهمن مرادنیا استاندار كردستان نیز در این آیین گفت: بهره برداری از معادن طلا در این منطقه باعث آبادنی شهرستان می شود و دولت تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه های دولتی و بخش خصوصی بكار بسته است.
مدیرعامل شركت توسعه معادن طلای كردستان هم در این آیین گفت: سایت معدن طلای قلقله بزرگترین معدن طلای غرب كردستان است.
محمود قادرمرزی ادامه داد: پیش بینی می شود از این معدن 17 تا 35 تن طلای خالص برداشت شود و سال آینده نیز عملیات اجرایی كارخانه استحصال آن نیز سال آینده آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، این معدن با سرمایه گذاری شركت شستا (شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) اجرا می شود. كردستان یكی از استان‌های غنی كشور در حوزه معدن است، ذخیره قطعی طلای خالص شناخته شده در كل كشور ۳۴۰ تن است كه ذخایر كردستان بیش از ۱۰ درصد ذخیره قطعی طلای ایران را شامل می‌ شود.
وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی با استقبال استاندار كردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس و مسئولان اجرایی روز گذشته وارد سنندج شد ؛ كلنگ زنی و بازدید از چند طرح عمرانی و خدماتی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سفر 2 روزه است.
ربیعی علاوه بر شركت در كارگروه تخصصی اشتغال استان، سایت تصویربرداری (ام،آر،آی،ماموگرافی، سونوگرافی) بیمارستان تامین اجتماعی سنندج را نیز افتتاح كرد.
وی امروز پنجشنبه نیز از منطقه ویژه اقتصادی بانه بازدید و در شورای اداری شهرستان بانه نیز شركت كرد.
آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تامین اجتماعی سقز و نشست شورای اداری شهرستان سقز از دیگر برنامه های سفر ربیعی است.
استان كردستان با 29 هزار و 137 كیلومتر مربع براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال 95 دارای یك میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد.
استان كردستان بر اساس آخرین تقسیمات كشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یك هزار و 697 آبادی دارای سكنه و 187 آبادی خالی از سكنه است.
خبرنگاران: ابراهیم محمد حسینی و حسن حسین زاده **انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7249 / 3034 /9102
۰ نفر