۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82770113
T T
۰ نفر
بخشش اضافه خدمت سنواتی و انضباطی كاركنان وظیفه و مشمولان غایب

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی (ناجا) گفت: با عنایت ویژه فرمانده معظم كل قوا به قشر جوان كشور، اضافه خدمت سنواتی و انضباطی همه كاركنان وظیفه حین خدمت و مشمولان غایبی كه تا 22 بهمن ماه امسال خود را برای اعزام به خدمت معرفی كنند، بطور كامل بخشیده می شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی نیروی انتظامی بوشهر روز چهارشنبه به نقل از سردار 'بهرام نوروزی' در همایش یك روزه كلانتری ها و فرماندهان پاسگاههای انتظامی استان بوشهر افزود: مشمولانی كه تا پایان سال جاری (1396) بیش ازهشت سال غیبت دارند می توانند با پرداخت جریمه ریالی ازخدمت دوره ضرورت معاف شوند و با بهره مندی از فرصتی كه ایجاد شده است تا 22 بهمن سال جاری درخواست اعزام به خدمت خود را از طریق پلیس +10 ثبت كنند تا از بخشش اضافه خدمت برخوردار شوند.
وی اضافه كرد: مشمولان باید از فرصت ها و تسهیلاتی كه برای تعیین تكلیف وضعیت خدمتی آنان در نظر گرفته می شود استفاده و وضعیت خدمتی خود را تعیین تكلیف كنند.
نوروزی اضافه كرد: بعد از پایان مهلت اعلام شده با مشمولان غایب و كارفرمایانی كه این افراد را بكارگیری می كنند، برابر قانون اقدام می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان كرد: از ابتدای سال جاری تا 29 آذرماه، 234 هزار درخواست كسر خدمت ایثارگری در كشور ثبت شده است.
نورزی ادامه داد: در اجرای بند ( د ) ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه، سالانه بیش از 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگرانی كه دارای بیشترین درصد جانبازی، آزادگی و رزمندگی هستند از تسهیلات كسر خدمت ایثارگری بهره مند می شوند.
وی اضافه كرد: به منظور تعیین افراد واجد شرایط دارای اولویت برای هر سال، همه رزمندگان، جانبازان و آزادگان كه دارای فرزند ذكور هستند، اعم از اینكه در سن مشمولیت باشند یا نباشند تا 10 دی ماه سال 1396 فرصت دارند تا با مراجعه به یكی از دفاتر پلیس + 10 درخواست خود را ثبت كنند.
وی بیان كرد: ثبت درخواست ایثارگران بر اساس خود اظهاری آنان بوده و نیاز به ارائه مدارك ندارد و مهلت در نظر گرفته شده نیز قابل تمدید نیست.
نوروزی گفت:
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: یكی از اقدام های مهم و نوین نیروی انتظامی در سال جاری ایجاد زمینه اینترنتی ثبت مجوز خروج از كشور است.
وی بیان كرد: متقاضیان می توانند با ورود به درگاه خدمات الكترونیك انتظامی نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام و درصورت تائید اطلاعاتتوسط دانشگاه و حوزه های علمیه نسبت به پرداخت ودیعه خروج از كشور از درگاه بانكی اقدام تا مجوز خروج از كشور آنان در مدت 24 ساعت توسط سازمان وظیفه عمومی صادر و به سامانه گذرنامه منتقل شود.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان می توانند از سامانه تلفن گویا سازمان وظیفه عمومی به شماره 096480به صورت شبانه روزی از قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی و استعلام آخرین وضعیت خدمتی خود آگاه شوند.
وی افزود: همچنین افراد می توانند در صورت نیاز به مشاوره تخصصی و ارتباط با كارشناسان این سازمان در ساعت های اداری تماس بگیرند.
نوروزی بااشاره به راه اندازی سامانه پیامكی سازمان وظیفه عمومی ناجا به شماره 110206010 گفت:مشمولان می توانند از راه این سامانه از آخرین وضعیت خدمتی خود آگاه شوند.
وی اضافه كرد: به منظور ارائه خدمات به مشمولان در كمترین زمان ممكن 26 مورد از خدمات سازمان وظیفه عمومی ناجا در سراسر كشور به دفاتر پلیس + 10 واگذار شده و مشمولان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی www.vazife.police .ir نسبت به انجام مشاوره با كارشناسان وظیفه عمومی و استعلام وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: نیروی انتظامی نماد عزت و افتخار ایران اسلامی است به‌گونه‌ای كه امنیت مطلوب استان بوشهر با تلاش نیروی انتظامی محقق شده است.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به اینكه استان بوشهر از جمله استانهای راهبردی كشور است افزود: دشمنان داخلی و بیگانگان همواره برای ایجاد خلل و ناامنی تلاش‌هایی در برنامه دارند كه با تلاش نیروهای انتظامی، نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح همه ترفندهای آنان خنثی می‌شود.
وی اظهار كرد: امنیت مطلوب و حاكم در استان بوشهر با تلاش نیروی انتظامی محقق شده است.
امام جمعه بوشهر افزود: تعامل مناسب نیروی انتظامی با مردم و قانون مداری آنان زمینه برقراری امنیت و امیدواری مردم را فراهم كرده است
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
۰ نفر