۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۴۳
کد خبر: 82769312
T T
۰ نفر
تجليل ازاستادحسين محجوبي نقاش ومعماربرجسته كشور در زادگاهش لاهيجان

لاهيجان-ايرنا- شهردار لاهيجان طي مراسمي از استاد حسين محجوبي نقاش و معمار برجسته كشور در زادگاهش لاهيجان تجليل بعمل آورد.

به گزارش ايرنا، همزمان با مراسم تكريم و الگوسازي از استاد حسين محجوبي، نقاش صاحب‌سبك و نام‌آور كشور توسط بنياد نخبگان استان گيلان، دانشكده معماري و هنر و پژوهشكده گيلان شناسي دانشگاه گيلان در رشت ، مراسم با شكوهي با حضور خود استاد از سوي شهرداري لاهيجان در زادگاه وي در شهر لاهيجان برگزارشد.
شهردار لاهيجان در اين مراسم با حضور جمعي از مسوولان فرهنگي استان گيلان و شهرستان لاهيجان و اعضاي شوراي اسلامي لاهيجان تجليل از مفاخر شهر لاهيجان را از برنامه هاي فرهنگي شهرداري لاهيجان عنوان و اظهار كرد : استاد حسين محجوبي يكي از بزرگان هنري و معماري كشور به شمار مي رود كه آوازه وي در ايران و جهان هميشه زبانزد بوده است.
مسعود كاظمي افزود: حسين محجوبي در دوره اي كه جهان به سوي صنعتي شدن و زندگي ماشيني درحال حركت است با خلق آثاري فاخر كه طبيعت در آن حرف نخست را مي زند باعث آشتي دوباره انسان ها با زيبايي هاي خدادادي شده است و نگاه ها را به سوي خود جلب مي كند.
وي افزود: استاد محجوبي از لاهيجان برخاست و در مكتب دبيرستان معروف البرز تهران پرورش يافت و ادامه تحصيل داد ولي هيچگاه اصالت گيلاني بودن و لاهيجاني بودن خود را از ياد نبرد و در همه سال هاي افتخار آفرين فعاليت خود با افتخار از لاهيجان شهر زادگاه خود سخن گفت و در آثار هنري گران بهايش از طبيعت زيبا و بكر لاهيجان الهام گرفت.
كاظمي خاطرنشان كرد: در رويكرد جديد مديريت شهري لاهيجان بر خود مي باليم كه از وجود اين نخبه بزرگ كشور براي زيبايي آفريني در شهر لاهيجان استفاده كنيم.
وي ادامه داد: نگاه مديريت شهري لاهيجان تنها به اجراي پروژه هاي عمراني و خدماتي نيست بلكه با نگاهي ويژه اجراي برنامه هاي فرهنگي ، هنري و اجتماعي و تدارك و تدوين سالنامه فرهنگي و اجتماعي اين شهر دنبال مي شود.
شهردار لاهيجان گفت: برنامه ريزي براي تشكيل كارگروه هاي مختلف فرهنگي و هنري با هدف شناسايي هنرمندان، تشكيل بانك اطلاعات هنرمندان و فرهيختگان، تجليل از بزرگان فرهنگي ، هنري و ورزشي، اجراي برنامه هاي مختلف در فصول سال، آموزش فرهنگ شهرنشيني و مشاركت شهروندان در اداره شهر در دستور كار اين شهرداري قرار دارد.
وي افزود: شهرداري به نمايندگي از مردم قدرشناس و با فرهنگ لاهيجان وظيفه خود مي داند كه از استاد حسين محجوبي به عنوان همشهري تجليل نمايد، هنرمندي كه با هنرهاي بي شمار خود باعث مطرح شدن نام اين شهر در سراسر گيتي شده است.
كاظمي يادآورشد: لاهيجان داراي مفاخر بسيار زيادي در طول تاريخ بوده است كه استاد محجوبي يكي از اين بزرگان نام آور به شمار مي رود.
شهردار لاهيجان در اين مراسم با اهداي تابلو فرشي با منظره باغ چاي و منزل مسكوني قديمي كه بيانگر ويژگي هاي لاهيجان به عنوان پايتخت چاي ايران مي باشد از سال ها تلاش استاد حسين محجوبي در عرصه هنر و معماري قدرداني كرد.
شهرداري لاهيجان با همكاري دانشگاه آزاد در سال 1394 نيز با برگزاري مراسم مشابهي از اين استاد برحسته لاهيجاني به صورت ويژه تجليل كرد.
حسين محجوبي نقاش صاحب نام معاصر ايران و از چهره‌هاي بين‌المللي هنر نقاشي در سال ۱۳۰۹ در لاهيجان متولد شد و از نوجواني به نقاشي روي آورد.
او در سال ۱۳۲۹ براي ادامه تحصيلات متوسطه به دبيرستان البرز تهران رفت و سپس در رشته معماري فضاي سبز از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران در سال 1338 فارغ التحصيل شد.
محجوبي و آثار نقاشي او در ايران و جهان شناخته شده است و مي توان از جمله به كارهاي ماندگار او در طراحي پارك ساعي تهران در سال ۱۳۴۲ و نظارت بر اجراي ساخت پارك‌هاي ملت و نياوران در سال‌هاي بعد اشاره كرد.
خبرنگار: نظرپور**انتشار دهنده: بابايي
6029 /6030

سرخط اخبار استان‌ها