۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۶
کد خبر: 82769097
T T
۰ نفر
ابوذر ندیمی: شفاف سازی لایحه بودجه 97 باعث تقویت اعتماد عمومی می شود

تهران- ایرنا - مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: شفاف سازی و گردش اطلاعات لایحه پیشنهادی بودجه 97 باعث تقویت اعتماد عمومی می شود.

«ابوذر ندیمی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در رابطه با سخنان رییس جمهوری مبنی بر اینكه باید فضا را برای لایحه بودجه عمومی 97 باز و شفاف كنیم، گفت: همه اركان و اشخاص در حكومت، كارگزار مردم و نقش واسطه گری دارند و مالك و مدیر در نظام دموكراسی و مردم سالاری دینی، مردم هستند.
وی افزود: اولین انتظار مردم این است كه بدانند كارگزاران از جهت منابع و مصارف چه نوع عملكردی دارند یعنی درآمدها و هزینه ها چیست.
مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور با بیان اینكه لایحه بودجه 97 نسبت به بودجه های دیگر چند امتیاز دارد، گفت: در این لایحه عزم دولت این است كه مردم در جریان روند كار قرار گیرند و از سوی دیگر در شرایط امروز به جهت فناوری این فرصت به وجود آمده كه رسانه ها و افكار عمومی در جریان درآمدها و مخارج دولت قرار گیرند.
وی ادامه داد: از همان روز اول سازمان برنامه بودجه و هیات وزیران با انتشار اطلاعات و آمار مربوط به لایحه بودجه 97 تلاش كردند تا گردش اطلاعات تقویت شوند و مردم در چند و چون كار قرار گیرند.
ندیمی تاكید كرد: هرچه گردش اطلاعات بیشتر باشد نظارت و پایش عمومی كه شامل رسانه و افكار عمومی هستند نیز افزایش می یابد.
وی تصریح كرد: به كمك این اطلاع رسانی، اعتماد عمومی تقویت می شود و همچنین جلوی رانت و هزینه های غیر ضروری نیز گرفته می شود و این پایش افكار عمومی و رسانه ها از جهات مختلف به نفع كشور است.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری روز سه شنبه در اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهكارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی با بیان اینكه باید فضا را باز و شفاف كنیم، گفت: از مردم ایران بویژه جوانان می خواهم مساله بودجه 97 را رها نكنید ، ادامه بدهید، ببینید در بودجه چه خبر است و این نور افكن ها باید روی ردیف ها برود، این راه خوبی است كه آغاز شده است.
رییس دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این كه بسیار خوشحالم كه مردم در مورد لایحه بودجه اظهارنظر می كنند، افزود: من در همین تریبون به وزیر اقتصاد و خزانه كشور دستور می دهم از سال 97 هر بودجه ای كه به دستگاهی تخصیص می دهد یا پرداخت می كند باید بلافاصله در سایت اعلام كند كه همه مردم بدانند.
گفتنی است رییس جمهوری روز یكشنبه (19 آذرماه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1397 را تقدیم كرد.سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آتی 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674 میلیون ریال است.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*9132*6075
خبرنگار: فرزانه سلامت بخش*انتشار: زهرا هجینی نژاد
۰ نفر