۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۷
کد خبر: 82768811
T T
۰ نفر
معاون استاندار ایلام: رونق تولیدات داخلی به كاهش ورود كالاهای قاچاق می انجامد

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: افزایش تولید داخلی و حمایت از آن، كاهش كالاهای قاچاق در جامعه را سبب می شود.

به گزارش ایرنا، حسین كلانتری روز سه شنبه در نشست كمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان ایلام اظهار كرد: قاچاق كالا بیشترین آسیب را به اشتغال و اقتصاد كشور وارد می كند، باید از نهادهای فرهنگی در پیشگیری از قاچاق كالا بیشتر استفاده كرد.
وی افزود: اگر تولید انواع كالاهای داخلی تقویت شود و شاهد محصولات با كیفیت و قیمت مناسب به بازار باشیم ضمن حل مشكل قاچاق ، مشكلات تولید و اشتغال نیز حل می شود.
معاون استاندار ایلام با تقدیر از اقدامات اداره كل استاندارد استان در حمایت از كالاهای ایرانی یادآور شد: تولید كالاهایی با استانداردهای بالا و مطابق با میل مصرف كنندگان یك امر ضروری محسوب می‌ شود، بنابراین از این موضوع می ‌توان به عنوان ابزاری در پیشگیری از ورود كالاهای قاچاق و بی ‌كیفیت به كشور استفاده كرد.
كلانتری گفت: اقدامات خوب و مناسبی توسط نیروی انتظامی، تعزیرات حكومتی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان انجام گرفته كه باید با قوت تداوم داشته باشد چرا كه آمارها افزایش پیگیری ها را نشان می دهد.
وی با بیان اینكه قاچاق كالا در حوزه سوخت در سطح استان ایلام خوب مدیریت شده، اما مراقبت ها در تمامی حوزه های لازم است، گفت: قاچاق كالا به صورت عمده در استان وجود ندارد و آنچه امروز ما با آن درگیر هستیم به صورت اندك است.
مدیركل تعزیرات حكومتی ایلام نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون 174 پرونده مربوط به قاچاق كالا و ارز به این اداره كل ارجاع شده است كه از این تعداد 160 پرونده مختومه شده است.
نعمت الله بیرانوند افزود: متخلفان به پرداخت 22 میلیارد و 553 میلیون ریال جریمه نقدی محكوم شدند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن كهزادیان
3032//6119