۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82768702
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: ويژگي متمايز بودجه امسال عملياتي بودن ان است

ساري – ايرنا – عضو كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ارائه لايحه بودجه دولت به مجلس ، گفت : شكل عملياتي گرفتن بودجه در برخي بخش ها و زمينه ها را مي توان از ويژگي هاي متمايز بودجه امسال دولت دانست .

عبدالله رضيان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ،عملياتي شدن بودجه را باز شدن دريچه هاي اميد براي تخصيص يافتن بيشتر اعتبارات دانست و افزود : با تخصيص بيشتر اعتبارات ، اجرا و تكميل طرح هاي بيشتري را شاهد خواهيم بود .
وي به طور مثال به بودجه دولت در بخش بحران و طرح هاي هادي اشاره كرد و ادامه داد : در بودجه هرساله با وجود در نظر گرفتن اعتبار ولي تنها 20 درصد آن تخصيص مي يافت ولي امسال پيش بيني مي شود كه بودجه با توجه به عملياتي شدن كامل اختصاص يابد .
در حال حاضر 6 هزار پروژه عمراني ملي و 65 هزار پروژه عمراني استاني نيمه تمام در كشور وجود دارد .
وي از بالا بودن بودجه جاري به عنوان عيب در بودجه امسال دولت نام برد و ادامه داد : در حاليكه وعده دولت براي كاهش بودجه در اين بخش بود .
رضيان همچنين از برنامه دولت براي سوق دادن پرداخت يارانه ها به سمت اقشار كم درآمد جامعه اشاره كرد و افزود : با عملي شدن اين مساله ، رقم يارانه ها به سمت توليد ،رفع كمبودزير ساختي و ايجاد فضاي مناسب كسب و كار مي رود.
وي ادامه داد : در بودجه امسال واگذاري واحدهاي توليدي در اختيار دولت همچون شستا به بخش خصوصي به عنوان هدف براي كاهش تصدي گري دولت نمود يافته است.
به گفته اين نماينده مجلس شوراي اسلامي هر چند اين برنامه آنچنان كه بايد پخته در لايحه بودجه امسال مطرح نشده است اما با اصلاحاتي از سوي مجلسيان ، روند مطلوب تري خواهد يافت .
وي گفت : مجلس شوراي اسلامي با ورود به اين مقوله و برگزاري نشست هايي با دولتيان به دنبال اعمال مكانيزم هاي اجرايي در اين خصوص است .
رضيان ازكاهش 14 درصدي اعتبار مازندران در بودجه امسال دولت خبر داد و افزود : با توجه به كسري منابع استان ، در نشست آتي استاندار و نمايندگان مازندران در مجلس شوراي اسلامي با رئيس مجلس اين مهم پيگيري خواهد شد .
لايحه بودجه سال 1397 هفته گذشته از سوي رئيس جمهوري تقديم مجلس شوراي اسلامي شد .
خبرنگار : فاطمه قنبري قاديكلايي ** انتشاردهنده : محسن حسن نيا
/1899/2096