۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱
کد خبر: 82768570
T T
۰ نفر
مسموميت با گاز مونوكسيدكربن 6شهروند ابهري را راهي بيمارستان كرد

زنجان - ايرنا - قائم مقام مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان گفت: استنشاق گاز مونوكسيدكربن، 6 زن و مرد ابهري را مسموم و روانه بيمارستان كرد.

اميرحسين ايليايي، روز سه شنبه در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار ايرنا در زنجان افزود: اين حادثه بعدازظهر دوشنبه /27 آذر جاري/ در شهر ابهر و در يك منزل مسكوني اتفاق افتاده بود و عوامل اورژانس نيز حوالي ساعت 14:50 از طريق تلفن از موضوع مطلع و بلافاصله براي نجات جان مسموم شدگان عازم محل شدند.
وي تعداد آمبولانس هاي اعزامي به محل حادثه را 2 دستگاه اعلام و اظهار كرد: كد آمبولانس هاي مستقر در پايگاه هاي مركز و شماره 2 درون شهر ابهر به محل اعزام شده و حادثه ديدگان كه شامل 2 مرد و چهار زن بودند را پس از اقدامات درماني پيش بيمارستاني، به منظور ادامه مداوا به بيمارستان تازه تاسيس 'الغدير' در شهر ابهر منتقل كردند.
ايليايي افزود: به احتمال بسيار وجود نقص در قسمت دودكش آبگرمكن ديواري و نبود تهويه و انتشار گاز مونوكسيدكربن در فضاي اتاق، اين حادثه را رقم زده است.
مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان نيز با بيان اينكه خوشبختانه اين حادثه به خير گذشت، به مردم توصيه كرد هنگام مواجهه با حادثه نشت گاز و انتشار گاز مونوكسيدكربن، بلافاصله نسبت به بازكردن درب و پنجره ها اقدام كرده و تا رسيدن عوامل اورژانس به محل، مسموم شدگان را به فضاي آزاد انتقال دهند.
جواد مرادي افزود: در روزهاي سرد سال بايد استفاده كنندگان از تجهيزات گرمايشي نسبت به سلامت آن اطمينان حاصل كنند و هراز چندگاهي نيز وسايل گرمايشي و اتصالات را مورد بازبيني دقيق قرار دهند.
وي اظهار كرد: از ابتداي امسال تاكنون 78 مورد حادثه گازگرفتگي منجر به مسموميت و 2 مورد حادثه گازگرفتگي منجر به فوت در سطح اين استان اتفاق افتاده است.
مرادي با بيان اينكه در حادثه گازگرفتگي منجر به فوت كه حدود سه ماه قبل رخ داد، يك زن و شوهر بر اثر استنشاق گاز Co مسموم شده و در نهايت به كام مرگ فرو رفتند.
به گزارش ايرنا، در زمان حاضر اورژانس استان زنجان از وجود 37 پايگاه جاده اي، 16 پايگاه شهري و يك پايگاه هوايي برخوردار است.
6084/6085
خبرنگار: پرويز غفاري ** انتشار دهنده: رويا رفيعي