۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82759841
T T
۰ نفر

زنگ خطر برای یك مجتمع مسكن مهر نوشهر

۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82759841
زنگ خطر برای یك مجتمع مسكن مهر نوشهر

نوشهر- ایرنا - فرماندار نوشهر با انتقاد از حل نشدن مشكل سیستم تصفیه فاضلاب مجتمع 232 واحدی مسكن مهر در روستای نیرنگ، نسبت به خطرساز بودن این مجتمع برای ساكنان آن در صورت عدم رفع نقص هشدار داد.

علی شادمان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت :‌ بازدیدهای پیوسته و گزارش های كارشناسان ذیربط گویای این واقعیت است كه علاوه بر مشكل فاضلاب ، در ساخت این مجتمع نكات فنی هم رعایت نشده و امكان دارد با هر بلای طبیعی مانند زمین لرزه حادثه ای رخ دهد و جان ساكنان این مجتمع در معرض تهدید و خطر قرار گیرد.
وی برای رفع مشكل این مجتمع مسكن مهر برای پیمانكار ضرب الاجل تعیین كرد و افزود : با پیمانكار این مجتمع در صورت رفع نكردن نواقص كارشناسی ، برخورد قانونی می شود.
فاضلاب مجتمع 232 واحدی مسكن مهر روستای نیرنگ تنها در كمتر از چهار سال از زمان بهره برداری آن پر شده و به علت مشخص نبودن مرجع رفع مشكل ، بوی تعفن آن منطقه را فرا گرفته است .
ساكنان این بنای مسكونی هم اكنون به جای لذت بردن از طبیعت خوش آب و هوا و عطر سرسبزی این روستا ، از بوی تعفن و آزار دهنده فاضلاب رنج می برند.
كارشناسان بهداشت محیط در پی شكوائیه عده ای از ساكنان این مجتمع و حتی روستائیان پیرامون بارها از این مجتمع بازدید كرده اند و گزارش هایی نیز در كارگروه سلامت و امنیت غذایی برای پی گیری و ارائه كارهای لازم برای حل این معضل ارائه داده اند اما این معضل همچنان حل نشده باقی مانده است.
فرماندار نوشهر گفت كه معضل سیستم فاضلاب و دیگر ابعاد فنی و بهداشتی مجتمع مسكن مهر روستای نیرنگ باید در شورای عالی مسكن استان مطرح شود.
وی مسئولیت پاسخگویی این تخلفات را اداره كل راه و شهرسازی مازندران و پیمانكار آن دانست و گفت كه دیدگاه ها و راهكارهای متعددی برای حل این معضل در نشست های كارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مصوب شده اما هنوز این معضل حل به طور اساسی حل نشده است.
گزارش ادارات بهداشتی شهرستان نوشهر نیز نشان می دهد كه معضل سرریز فاضلاب مجتمع مسكن مهر روستای نیرنگ به مرحله بحران رسیده و چنین وضعیتی نگرانی اغلب ساكنان این مجتمع را به همراه داشته است .
نتیجه گزارش كارشناسان بهداشتی و زیست محیطی نیز بیانگرآن است كه فاضلاب های انسانی این مجتمع به داخل نهرها ، زمین های كشاورزی و در نهایت به رودخانه كردیكلا كه به دریای خزر منتهی می شود می ریزد.
اداره محیط زیست نوشهر گزارش داده كه سیستم فاضلابی كه از سوی پیمانكار مربوطه برای این مجتمع تعبیه شده تنها ظرفیت پاسخگویی یكصد نفر از ساكنان این مجتمع را دارد و از پیمانكار این مجتمع خواسته كه در صورت حل نشدن این معضل از هرگونه ابزار قانونی برای حل این مشكل استفاده خواهد كرد.
مجتمع 232 واحدی مسكن مهر روستای نیرنگ با حدود یك هزار نفر جمعیت در جنوب شرقی شهرستان 127 هزار نفری نوشهر قرار دارد.
خبرنگار:‌مهراب زكی پور كینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
۰ نفر