حضور در برندسازی جایگاه‌های سوخت اجباری نیست/ 86 شركت در طرح برندینگ ثبت‌نام كردند

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینكه حضور در برندسازی جایگاه‌های سوخت اجباری نیست، گفت: 86 شركت برای برندینگ جایگاه‌های سوخت ثبت‌نام كرده‌اند كه 25 شركت در حال حاضر فعال هستند.

به گزارش ایرنا، علیرضا صادق آبادی با اشاره به حضورش در نشست امروز- یكشنبه- كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: هیچ الزامی مبنی بر حضور جایگاه‌داران در طرح برندینگ جایگاه‌های سوخت وجود ندارد، اما نباید افراد در كسب و كار یكدیگر دخالت كنند لذا فردی كه در قالب طرح برندینگ فعالیت می‌كند نباید برای افرادی كه خارج از این طرح فعالیت می‌كنند و بالعكس مشكلی ایجاد كنند.
مدیرعامل شركت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینكه زمانی كه اجباری وجود ندارد بین برندی كه هزار جایگاه را تحت پوشش قرار داده و شخصی كه یك جایگاه دارد تفاوتی قائل نیستیم، ادامه داد: اگر جایگاه‌داری صرفه و صلاح خود را در این دید كه در زیرمجموعه برند قرار گیرد می‌تواند اقدام به این كار كند در غیر این صورت هیچ اجباری وجود ندارد.
صادق آبادی اظهار داشت: اگر اجباری در این طرح قرار داده شده بود و اظهار می شد كه اگر جایگاه‌داران عضو برند نشوند به آنها سوخت و پول داده نمی شود و یا با آنها كار نمی‌شد باید نگرانی ایجاد می شد، اما در حال حاضر جای نگرانی وجود ندارد البته گفته نمی‌شود طرحی كه تدوین شده مشكل ندارد اما این طرح باید بازخوردهای خود را در مرحله اجرا اخذ كند.
معاون وزیر نفت با بیان اینكه صبح امروز با جایگاه دارانی كه در قالب برند فعالیت می‌كردند و جایگاه‌دارانی كه خارج از برند فعالیت می‌كردند جلسه‌ای تشكیل شد، ادامه داد: همین كه این آزادی وجود دارد كه جایگاه‌داران می‌توانند در قالب طرح برندینگ باشند یا نباشند یعنی اینكه منافع‌شان به خطر نمی‌افتد و تمامی خدمات به آنها داده می‌شود.
صادق آبادی افزود: اگر آیین‌نامه‌ای وجود داشته كه بین شركت‌های صاحب برند و زنجیره‌ای و جایگاه‌های شخصی تفاوتی قائل شده اصلاح می‌شود.
مدیرعامل شركت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینكه بر اساس آیین‌نامه تدوین شده افرادی كه توانایی مالی و اجرایی داشتند مورد بررسی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: افرادی كه شركت‌های برند را تشكیل داده‌اند همه جایگاه‌دار بوده‌اند و شخصی از صنف رستوران‌داری برای اخذ برند اقدام نكرده است اما تصمیم گرفته‌اند كه كسب و كار خود را توسعه دهند و از فرصت برندسازی برای توسعه كسب و كار خود استفاده كرده اند.
به گزارش خانه ملت، مدیرعامل شركت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینكه تاكنون 25 شركت در طرح برندسازی جایگاه‌های سوخت فعال هستند، تصریح كرد: 86 شركت در طرح برندسازی سوخت ثبت‌نام كرده‌اند كه از این تعداد تاكنون 25 شركت فعال شده‌اند.
سیام*3061*1449*تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار: امیر كاردان راد