۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82758691
T T
۰ نفر
سرگرداني مسافران ورامين در ايستگاه ميدان شوش تهران

تهران – ايرنا – با تخريب ايستگاه تاكسي هاي برون شهري ورامين در ميدان شوش تهران، تاكسي ها امكان توقف در اين ميدان را نداشته و مسافران براي رسيدن به ورامين به ويژه در شب هنگام سرگردان هستند.

به گزارش ايرنا ، ايستگاه ميدان شوش تهران ، يكي از قديمي ترين ايستگاه هاي تاكسي هاي خطي ورامين است كه از ديرباز تا كنون، مسافران وراميني براي عزيمت به مناطق مختلف تهران، از آن استفاده مي كردند.
با افزايش تعداد خطوط تاكسيراني برون شهري ورامين به شهرستان ري و سه راه افسريه ، كماكان بسياري از مردم ورامين از خط ورامين – شوش براي رسيدن به مناطق مختلف تهران استفاده مي كردند و با وجود آن كه اجراي طرح ترافيك زوج و فرد از محدوده پل بعثت، باعث شده تا بسياري از تاكسي ها امكان حضور در ميدان شوش را نداشته باشند ولي همچنان اين ميدان يكي از مهمترين مقصدهاي مسافران وراميني است.
در ماه هاي اخير با اجراي طرح ساماندهي شهري در ميدان شوش تهران ، ايستگاه تاكسي هاي ورامين نيز در اين ميدان از بين رفته و عملا خودروهاي مجوزدار امكان توقف و سوار كردن مسافر را ندارند و بسياري از مسافران كه قصد عزيمت به ورامين را دارند به ويژه در ساعات پاياني روز با مشكل مواجه مي شوند.
عدم حضور تاكسي هاي مجوز دار ، مجال را براي رانندگان شخصي و خودروهاي بدون مجوز فراهم كرده و مردم نيز مجبورند تا براي رسيدن به منزل ، از اين خودروها استفاده كنند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهرداري ورامين در اين رابطه به خبرنگار ايرنا گفت: بيش از 50 سال است كه مردم ورامين براي عزيمت به تهران، از ايستگاه شوش استفاده مي كنند ولي اقدام معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در تخريب ورودي ايستگاه تاكسي هاي ورامين در ميدان شوش ، عملا فعاليت تاكسي ها در اين ايستگاه را غير ممكن كرده است.
محمد مهمان نواز افزود: در حال حاضر يكصد دستگاه تاكسي در خط ورامين – شوش مشغول فعاليت هستند كه با اجراي طرح زوج و فرد از پل بعثت، اين تاكسي ها فقط 15 روز در هر ماه مي توانند در اين مسير فعاليت كنند و بسياري از تاكسي ها به دليل ورود به محدوده طرح ترافيك بيش از دو ميليون تومان جريمه پرداخت نشده دارند.
وي بيان كرد: از هفته گذشته، معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، پل ورودي ايستگاه تاكسي هاي ورامين در ميدان شوش را تخريب كرده و تاكسي هاي ورامين امكان توقف در اين مكان را ندارند و مجبورند تا در كنار خيابان توقف كرده و مسافران را سوار كنند كه اين امر نيز باعث جريمه شدن آن ها توسط عوامل راهور مي شود.
مهمان نواز افزود: كاهش تعداد تاكسي هاي مجوز دار به ويژه در ساعات پاياني روز باعث شده تا بسياري از خودروهاي شخصي اقدام به جابجايي مسافر كنند كه اين امر مي تواند مشكلاتي را براي شهروندان به وجود آورد.
وي بيان كرد: مسئولان شهرداري تهران اعلام كرده اند كه ايستگاه ورامين از ميدان شوش به ايستگاه متروي جوانمرد قصاب منتقل شود كه اين كار عملا غير ممكن است چرا كه در آن منطقه نيز ايستگاهي براي تاكسي هاي ورامين در نظر گرفته نشده است.
وي اظهار اميدواري كرد با همكاري مسئولان شهرداري تهران، مشكل تاكسي داران خط ورامين – شوش برطرف شده و اين افراد بتوانند به فعاليت خود ادامه دهند.
خبرنگار: سيد حسن ميري**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه