۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82752104
T T
۰ نفر
پیست 2 خطه اسكی پاپایی زنجان چشم انتظار تجهیزات به روز

زنجان - ایرنا - مدیركل ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: پیست پاپایی زنجان برای آسایش و آرامش هرچه بهتر علاقه مندان به اسكی 2 خطه شده اما نسبت به 50 سال قبل تجهیزات آن به روز نشده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، علی جوان در مجمع انتخابات رئیس هیات اسكی استان زنجان افزود: پیست پاپایی زنجان تنها پیست اسكی این استان با كمبود امكانات و تجهیزات روبرو بوده و برای رشد و شكوفایی این رشته ورزشی نیازمند توجه است.
وی با بیان اینكه اسكی از رشته‌ های ورزشی جوان پسند است و باید مورد توجه قرار گرفته و توسعه یابد، بر تاثیر شگرف ورزش در سلامت افراد تاكید و اظهار كرد: هیجان كه در وجود تمام انسان ها است باید به نوعی تخلیه شوند و امروز با توجه به زندگی ماشینی و توسعه شهرنشینی كه اگر این هیجانات بدرستی تخلیه نشود در این صورت به رفتار‌های ناهنجار و غیر قابل كنترل تبدیل می‌شود.
جوان تاكید كرد: اسكی از جمله رشته‌های ورزشی است كه می‌تواند هیجانات درونی انسانها را تخلیه و نوجوانان و جوانان در واقع با اسكی كردن می توانند با رفتارهای مناسب هیجانات را از خود دور ‌كنند.
وی ادامه داد: جوانان به این رشته ورزشی مفرح و نشاط بخش، علاقه وافر دارند و بی توجه به فضای سرد و یخی، با عشق و علاقه به پیست اسكی می آیند.
مدیركل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینكه در صورت كمك فدراسیون اسكی كشور، این استان می تواند صاحب پیست اسكی روی چمن نیز باشد گفت: سعی این اداره كل و هیات بر این است كه این استان در ارتفاعات بلند كه برودت بالا بوده و زمان ماندگاری برف نیز بیشتر صاحب پیست شود و این رشته ورزشی در دیگر شهرستان های استان زنجان نیز توسعه یابد و صاحب پایگاه های اسكی در این شهرستان ها باشیم.
جوان، تصریح كرد: اسكی از وجود ورزشكاران اخلاق مدار برخوردار هستند اما خیلی مطالبه گر نیستند و امید است با پای كار آمدن بخش خصوصی، زیرساخت های لازم برای اسكی زنجان به منظور جذب علاقه مندان و تقویت این رشته ورزشی، فراهم شود.
به گزارش ایرنا، پیست اسكی پاپایی در ۴۵ كیلومتری جنوب غربی زنجان در منطقه‌ای كوهستانی و در سه كیلومتری مركز شهرستان ایجرود واقع است.
برابر آمار سال 94، تعداد 2 هزار و 830 نفر در ورزشی اسكی زنجان فعال بودند كه امسال این رقم به حدود سه هزار نفر رسیده است.
اسكی استان زنجان از وجود 40 مربی زن و مرد (10 زن و 30 مرد) و 28 داور زن و مرد ( حداقل 10 داور زن) برخوردار است.
در مجمع انتخابات هیات اسكی زنجان كه دیروز /یكشنبه/ در سالن جلسات اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان و با حضور 'سیدعبدی افتخاری' رئیس فدراسیون و اعضا مجمع برگزار شد، 'رضا اژدری' كه از سال 83 سكان هدایت این رشته ورزشی زنجان را عهده دار شده است به مدت چهار سال دیگر به عنوان رئیس هیات انتخاب شد.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری **انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش