۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82747651
T T
۰ نفر

بركناری سناتور ایرانی تبار استرالیایی

۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82747651
بركناری سناتور ایرانی تبار استرالیایی

كوالالامپور - ایرنا - رئیس حزب كارگر استرالیا (ALP) «سام دستیاری» سناتور ایرانی تبار حزب كارگر این كشور را از پست معاونت این حزب به دلیل اظهاراتش پیرامون مسائل دریای جنوبی چین كنار گذاشت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از شبكه خبر آسیا، «بیل شورتن» در گفت و گوی تلفنی با «سام دستیاری» از وی خواست كه به دلیل اظهاراتش پیرامون مسائل دریای جنوبی چین از سمت خود كناره گیری كند.
در این گزارش همچنین آمده است كه دولت از 'دستیاری' خواسته از پارلمان این كشور نیز كناره گیری كند.
بر اساس گزارش ها 'دستیاری' در مقابل این درخواست ها مقاومت كرده اما پذیرفته كه اطلاعات جدید ناشی از این اقدامات برای او هزینه هایی در پی داشته است.
یك فایل صوتی مرتبط به كمپین های انتخاباتی سال 2016 كه 'دستیاری' در آن از سیاست های چین در دریای جنوبی این كشور دفاع كرده بود روز گذشته باعث موضع گیری در مقابل این سناتور ایرانی الاصل شده كه گفته می شوند روابط نزدیكی با یك تاجر چینی دارد.
'بیل شورتن' بیان كرده است: این تصمیمی نیست كه به آسانی گرفته باشم. به سناتور 'دستیاری' گفته ام كه عدم توجه وی در بیان اظهاراتی كه در تضاد با سیاست های حزب كارگر است باعث شده كه موضع وی غیرقابل دفاع باشد.
فایل منتشر شده از 'دستیاری' نشان می دهد كه او از عدم پذیرش چین به منظور پیروی از احكام دادگاه بین المللی در مورد دریای جنوبی چین حمایت و بیان كرده است كه 'یكپارچگی چین در خصوص مرزهای آن موضوعی است كه به چین مربوط می شود.'
دستیاری در سال گذشته به دلیل آنچه تخطی از سیاست های حزب كارگر استرالیا گفته می شود از بخش رهبری این حزب كناره گیری كرده بود. وی آن زمان هم بیان كرده بود كه 'هوآنگ شیانگمو' تاجر چینی پرداخت یك طرح حقوقی برای او را بر عهده گرفته است.
سام (سهند) دستیاری متولد سال 1983 میلادی در شهر ساری در استان مازندران است كه در سن چهار سالگی به همراه پدر و مادر خود به استرالیا مهاجرت كرده است. وی نخستین ایرانی است كه توانسته به مجلس استرالیا راه پیدا كند.
آساق**241**1599 **1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

سرخط اخبار جهان