۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82742407
T T
۰ نفر
واحد سولفورزدايي مجتمع فولاد سبا تعمير و به بهره برداري رسيد

اصفهان- ايرنا- مدير عمليات مجتمع فولاد سبا از تعمير و بهره برداري مجدد از واحد سولفورزدايي مگامدول شهيد شهبازي مجتمع فولاد سبا از واحد هاي وابسته به فولاد مباركه خبر داد .

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي فولاد مباركه، محمود محمدي فشاركي با تأكيد بر اينكه اين اقدام يكي از كارهاي تعميراتي بسيار تخصصي بر روي اين مگامدول ها در سطح دنياست، افزود: اين عمليات به همت كاركنان مجتمع فولاد سبا و با تعويض اتصالات ارتعاشي (اكسپنشن) ورودي و خروجي، تعويض والوها و بهينه سازي خطوط انتقال و همچنين با انجام تنظيمات و كنترل كاتاليست ها انجام و در نهايت اين سيستم مطابق با استانداردها و دستورالعمل هاي كاري راه اندازي شد و مورد بهره برداري قرار گرفت.
رئيس توليد و تعميرات واحد احيا مستقيم مجتمع فولاد سبا نيز اظهار كرد: به منظور دستيابي به آهن اسفنجي باكيفيت نياز به شارژ گندله با خصوصيات فيزيكي و شيميايي مناسب، در كورۀ احيا مستقيم به روش ميدركس است.
فرهاد رجبي كاهش 35 درجه اي حرارت سقف ريفورمر، كاهش ميزان سولفور گندلۀ گاز پروسس از 50 به 8.5 پي پي ام ، كاهش ميزان خودسوزي و فعال شدن آهن اسفنجي، افزايش عمر كاتاليست هاي ريفورمر، كم شدن ميزان خوردگي ها و افزايش توليد را مهمترين مزاياي اجراي اين پروژه دانست.
فولاد مباركه بزرگترين مجتمع صنعتي كشور و بزرگترين توليدكننده فولاد تخت در خاورميانه است.
ناحيه فولاد سبا زير مجموعه مجتمع فولاد مباركه در 45 كيلومتري جنوب غربي اصفهان و در شهرستان لنجان واقع است.
7150 / 6022 خبرنگار: علي نعماني - انتشار دهنده : عمادي

سرخط اخبار استان‌ها