۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۷
کد خبر: 82741117
T T
۰ نفر
فلسفه به وجود آمدن داعش برای شكست جمهوری اسلامی ایران بود

كرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمان با اشاره به پایان عمر داعش در عراق و سوریه گفت: فلسفه به وجود آمدن داعش و امثال آنها برای این بود كه جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با شكست روبرو شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر كرمان افزود: همانطور كه رهبر معظم انقلاب در جواب پیام سردار سلیمانی فرمودند، نباید از كید و مكر دشمنان غافل بشویم.
وی بیان كرد: روزهای اول داعش در عراق و سوریه پیشرفت هایی داشت و وحشیگری زیادی انجام دادند و انسان های زیادی را بی گناه سر بریدند.
امام جمعه كرمان ادامه داد: برادر عزیز و سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در روزهای گذشته پایان عمر داعش را به رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی) اعلام كرد.
وی تاكید كرد: مقام معظم رهبری در جواب پیام سردار سلیمانی ضمن تشكر از ایشان و همه افرادی كه این غائله را از میان برداشتند، فرمودند نباید از مكر مستكبران غفلت داشته باشیم، چون ممكن است دشمنان از راه دیگر ضربه بزنند.
آیت الله جعفری تصریح كرد: در برابر دشمنان هوشیاری لازم است بخصوص برای نیروهای نظامی و اطلاعاتی، كه الحمدالله تاكنون چنین بوده است.
**وداع امام جمعه كرمان
آیت الله سید یحیی جعفری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر كرمان گفت: این آخرین خطبه نماز حمعه ای است كه می خوانم و 38 سال این حقیر فقیر به عنوان امام جمعه كرمان به تكلیف و وظیفه خود عمل كردم و حال كه به سن بازنشستگی رسیدم و به واسطه مشكلات پیری باید شخصی كه از نظر جسمانی جوانتر و قویتر است این منصب را قبول و به تكلیف خود عمل كند.
وی ادامه داد: در روزهای آینده حجت الاسلام علیدادی (امام جمعه فعلی كیش) به عنوان امام جمعه كرمان معرفی خواهد شد.
خطیب جمعه كرمان تصریح كرد: بدون همكاری خواص، علما، روحانیت، مردم، مسئولان، دانشگاهیان و سایر طبقات جامعه این وظیفه انجام نمی شد و باید همفكری و همراهی داشته باشیم تا نماز جمعه هر چه باشكوهتر برگزار شود.
وی اظهار كرد: از حضور همه بویژه جامعه روحانیت، ائمه جمعه موقت، حوزه علمیه كرمان كه در حدود 40 سال با وجود همه ضعف ها و نشیب و فرازها و كبر سن مرا همراهی كردند عذرخواهی می كنم.
آیت الله جعفری با اشاره به اشاره به روایتی از پیامبر مكرم اسلام (ص) بیان كرد: مكارم اخلاق از محاسن اخلاق بالاتر است و انسان باید همواره خود را برای گذشت ها و ایثارگری ها آماده كند.
وی افزود: مكارم اخلاق با زحمت، تمرین و ممارست بدست می آید و انسان باید در تمام حالات تقوا را رعایت كند و تزكیه نفس و رسیدن به اینگونه مقامات عالی و اخلاق كار آسانی نیست.
آیت الله سید یحیی جعفری به مدت 38 سال نمایندگی ولی فقیه استان و امامت جمعه كرمان را بر عهده داشت.
آیت الله جعفری چند ماه قبل استعفای خود را به دلیل كبر سن و پیری به مقام معظم رهبری تقدیم كرده بود.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029