نتايج بخش پژوهشي جشنواره ملي قرآن و عترت دانشگاهيان تا پايان هفته اعلام مي شود

تهران- ايرنا- دبير سي و دومين دوره جشنواره ملي قرآن و عترت دانشگاهيان كشور گفت: داوري بخش‌ پژوهشي اين دوره از جشنواره زير نظر اساتيد برجسته علوم قرآني در حال انجام است و نتايج داوري و برگزيدگان اين بخش تا پايان هفته جاري مشخص و اعلام خواهد شد. در اين بخش 59دانشجو و 17 استاد در رشته‌هاي مختلف رقابت مي‌كنند.

به گزارش روز شنبه ايرنا از وبدا، محمدمهدي بحرالعلوم دبير سي و دومين دوره جشنواره ملي قرآن و عترت دانشگاهيان كشور افزود: داوري بخش‌ پژوهشي اين دوره از جشنواره زير نظر اساتيد برجسته علوم قرآني در حال انجام است و نتايج داوري و برگزيدگان اين بخش تا پايان هفته جاري مشخص و اعلام خواهد شد.
دبير سي و دومين دوره جشنواره ملي قرآن و عترت دانشگاهيان كشور ادامه داد: چهار رشته مقاله نويسي، تلخيص، نقد و تاليف كتاب زيرمجموعه بخش پژوهشي سي و دومين دوره جشنواره ملي قرآن و عترت دانشگاهيان كشور است كه در اين بخش‌ها اساتيد و دانشجويان شركت كرده‌اند.
بحرالعلوم خاطرنشان كرد: در رشته مقاله نويسي 32 دانشجو و 13 استاد و در رشته تلخيص 16 دانشجو و در رشته بررسي و نقد 11 دانشجو و 3 استاد رقابت‌هاي خود را آغاز كرده‌اند. ضمن اين كه در رشته تاليف كتاب يك استاد در اين دوره از جشنواره حضور دارد.
دبير سي و دومين دوره جشنواره ملي قرآن و عترت دانشگاهيان كشور عنوان كرد: داوري بخش‌ پژوهشي سي و دومين دوره جشنواره ملي قرآن و عترت دانشگاهيان كشور به ميزباني وزارت بهداشت زير نظر اساتيد برجسته علوم قرآني دانشگاه‌ها از جمله لساني فشاركي، حسن اصغرپور عضو هيات علمي دانشگاه شاهد و... در چهار رشته مقاله نويسي، تلخيص، نقد و تاليف كتاب در حال انجام است و تا اواسط اين هفته نتايج مشخص و اعلام خواهد شد.

**تشكيل كميته‌هاي مختلف جشنواره ملي قرآن و عترت دانشگاهيان كشور
رئيس مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت همچنين از تشكيل كميته‌هاي مختلف سي و دومين دوره جشنواره ملي قرآن و عترت دانشگاهيان كشور خبر داد و گفت: كميته فني جشنواره با مسئوليت محمد ضرغام، كميته پشتيباني و اجرا با مسئوليت امير حسيني، كميته تشريفات با مسئوليت حميدرضا نداف، كميته اطلاع رساني و ستاد خبري با مسئوليت مهدي معماري و همچنين كميته فرهنگي جشنواره با مديريت پيمان كمالوند تشكيل شده است.
وي همچنين از اسكان دانشجويان و اساتيد شركت كننده در سي و دومين دوره جشنواره ملي قرآن وعترت دانشگاهيان كشور در سه هتل باباطاهر، پرشيا و مارليك افزود: هر سه هتل در نظرگرفته شده براي اسكان شركت‌كنندگان در نزديكي محل برگزاري جشنواره است تا شركت‌كنندگان مشكل اياب و ذهاب و برنامه‌ريزي نداشته باشند.
بحرالعلوم با اشاره به حضور 1008 نفر از شركت‌كنندگان در اين جشنواره كه 550 نفر را آقايان تشكل مي‌دهند، عنوان كرد: از اين تعداد 196 نفر در بخش معارفي، 383 نفر در بخش آوايي، 204 نفر در بخش هنري، 96 نفر در بخش ادبي، 53 نفر در بخش فناوري و 76 نفر در بخش پژوهشي حضور دارند. همچنين در بخش اساتيد 50 نفر از شركت كنندگان در بخش آقايان و 45 نفر نيز در بخش بانوان حضور دارند، در بخش دانشجويان نيز 500 شركت‌كننده در بخش آقايان و 413 نفر نيز در بخش بانوان رقابت مي‌كنند.
دبير سي و دومين دوره جشنواره ملي قرآن و عترت دانشگاهيان كشور يادآور شد: مرحله نهايي اين دوره از مسابقات از روز ششم تا هشتم آذرماه در حوزه هنري تهران به ميزباني وزارت بهداشت برگزار مي‌شود.

**آيين افتتاحيه جشنواره ملي قرآن و عترت دانشگاهيان كشور صبح روز هفتم آذر برگزار مي‌شود
دبير سي و دومين دوره جشنواره ملي قرآن و عترت دانشگاهيان كشور تصريح كرد: مراسم افتتاحيه مسابقات نيز صبح روز هفتم آذرماه برگزار مي‌شود و طي آن از برگزيدگان رشته‌هاي غير حضوري و كتبي تجليل خواهد شد.
بحرالعلوم اظهار كرد: از بعدازظهر روز هفتم نيز رقابت‌هاي بخش آوايي يا شفاهي آغاز مي‌شود و تا صبح روز هشتم آذرماه ادامه دارد. اگر برخي رشته‌ها نياز به مرحله فينال داشته باشد، فينال آن رشته‌ها در بعدازظهر روز هشتم آذرماه برگزار مي‌شود. همچنين مراسم اختتاميه نيز شامگاه روز هشتم آذرماه برگزار مي‌شود و روز نهم خروج متسابقان را شاهد خواهيم بود.
وي با اشاره به اينكه تمامي شركت كنندگان در اين دوره از مسابقات در مجموعه حوزه هنري رقابت‌هاي خود را برگزار مي‌كنند، گفت: رقابت‌هاي بخش بانوان در دو بخش اساتيد و دانشجويان در سالن‌هاي مجزا و به صورت همزمان برگزار مي‌شود.
دانشجويان و اساتيد شركت كننده در جشنواره سي و دوم از دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي تابعه وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت، دانشگاه‌هاي پيام نور، فني حرفه‌اي، علمي كاربردي، دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم معارف و جهاد دانشگاهي هستند.
ميزباني اين دوره از جشنواره كه سي دومين دوره آن است بر عهده وزارت بهداشت است و سال پيش اين جشنواره توسط دانشگاه فرهنگيان برگزار شده و مرحله نهايي آن امسال از ششم تا هشتم آذرماه در حوزه هنري شهر تهران برگزار مي‌شود.
براي نخستين بار در سي و دومين جشنواره ملي قرآن و عترت به ميزباني وزارت بهداشت، اساتيد و اعضاي هيأت علمي در برخي از رشته‌ها مي‌توانند حضور داشته باشند و به رقابت بپردازند. همچنين امسال براي اولين بار به دليل تقارن هفته قرآن و عترت با مراسم اربعين، تصميم گرفته شد تا اين جشنواره بعد از اين مراسم و در آذرماه برگزار شود.
سيام*3061*1724*تنظيم: ميترا بلندقامتي*انتشار: حسين فتح الهي

سرخط اخبار جامعه