۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82724050
T T
۰ نفر
افزايش دقت درمان و سرعت بهبودي با استفاده از ليزر در پزشكي

تهران- ايرنا- دبير علمي يازدهمين كنگره انجمن پزشكي ليزري ايران با اشاره به اهميت كاربرد ليزر در درمان بيماري ها گفت: ليزر آسيب زا نيست بلكه استفاده از آن دقت و موفقيت درمان و همچنين سرعت بهبودي را بالا مي برد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمي ايرنا از روابط عمومي انجمن پزشكي ليزري ايران، دكتر كامران عزتي اظهار داشت: ليزر از دهه 80 به طور كاربردي وارد حيطه پزشكي شده و در دو فيلد اصلي جراحي و تراپي مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي توضيح داد: فيلد ليزرهاي پرتوان جراحي در زمينه انواع جراحي هاي چشم، مغز و اعصاب، عمومي، اورولوژي، ارتوپدي، عروق و دندانپزشكي مورد استفاده قرار مي گيرند و فيلد ليزرهاي كم توان و پرتوان در تسكين درد و ترميم بافت بدن مورد استفاده مي شوند. همچنين از اين نوع ليزرها مي توان پس از جراحي هاي مختلف با هدف كاهش درد و ترميم نيز استفاده كرد.
استاديار دانشگاه علوم پزشكي گيلان در مورد عوارض ناشي از ليزر اظهار داشت: هر دستگاه پزشكي كه براي رفع بيماري ها مورد استفاده قرار مي گيرد اگر به اصول ايمني آن توجه نشود، ممكن است عوارضي ايجاد كند.
عزتي افزود: در مورد ليزر متخصصاني كه دوره هاي تخصصي ليزر را تحت نظر اساتيد برجسته اين حوزه آموزش ديده اند؛ طبيعتا موارد ايمني، كاربرد و عدم كاربرد آن را به خوبي فراگرفته است و به اين ترتيب عوارض آن به حداقل مي رسد.
دبير علمي يازدهمين كنگره انجمن پزشكي ليزري ادامه داد: امروز ليزر نه تنها در ايران بلكه در تمام دنيا مورد توجه است؛ موارد عدم كاربرد آن بسيار كم است و در درمان بسياري از بيماري ها مانند بيماري هاي زنان و زايمان، طب داخلي، علوم اعصاب و آسيب هاي توانبخشي مي توان از آن استفاده كرد.
وي در خصوص كنگره نيز توضيح داد: در اين كنگره كاربرد ليزر در انواع جراحي ها، درمان درد، علوم اعصاب، التهابات مفصلي عضلاني و بافت نرم، زخم، طب سوزني، زيبايي و همچنين تكنيك ها و تكنولوژي هاي نويني كه در فيزيك پزشكي ليزر مورد استفاده قرار مي گيرد، به بحث و بررسي گذاشته مي شود.
دبير انجمن پزشكي ليزري ايران، محور كنگره امسال را ليزر در پزشكي نوين عنوان كرد و گفت: يكي از پنل هايي كه براي اولين بار در اين كنگره درنظرگرفته شده، كاربرد ليزر در علوم اعصاب است كه جنبه هاي جديد كاربرد ليزر در بيماراني كه مبتلا به بيماري هاي مغزي، سكته مغزي، ام اس و پاركينسون هستند، مورد بحث قرار مي گيرد.
عزتي با اشاره به دريافت مقالات زيادي با موضوع كاربرد ليزر پزشكي در درمان انواع بيماري ها و اختلالات گفت: آخرين مهلت ارسال مقالات اول آذرماه است.
يازدهمين كنگره انجمن پزشكي ليزري ايران، از 6 تا 8 دي ماه در مجموعه فرهنگي ورزشي ميلاد برگزار مي شود.
علمي ** 1834**1440
تنظيم: ناهيد شفيعي ** انتشار: گلشن
۰ نفر