۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82714740
T T
۰ نفر
دكتر داوديان پدربيماري هاي نادرايران دربابلسرتشييع و به خاك سپرده شد

ساري- ايرنا – دكتر علي داوديان بنيانگذار بنياد بيماري هاي نادر ايران كه روز شنبه هفته جاري براثر سكته قلبي درگذشت امروز سه شنبه در زادگاهش بهنمير از توابع شهرستان بابلسر تشييع و به خاك سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ،مراسم تشييع بنيانگذار بنياد بيماري هاي نادر ايران با حضور جمع زيادي از مردم و مسئولان، پزشكان، چهره هاي علمي و دانشگاهي در بهنمير برگزار شد و سپس در آرامستان بالامحله بهنمير با اقامه نماز از سوي آيت الله نظري به خاك سپرده شد.
داوديان متولد 1338، اهل بالامحله ي بهنميراز توابع شهرستان بابلسر ، خَيِر، بنيانگذار و مديرعامل بنياد بيماري‌هاي نادر ايران، فعال اقتصادي و در آستانه نهمين سال فعاليت اين بنياد و در سن 58 سالگي در بيمارستان نورافشار تهران دار فاني را وداع گفت.
وي فعاليت اقتصادي خود را با تاسيس يك كارخانه ي ايزوگام آغاز كرد و سپس به دليل علاقه و كمك به همنوعان، وارد حرفه پزشكي شد و در اميركلاي بابل مركز تصويربرداري پزشكي ام_آر_آي را را تاسيس كرد.
شناسايي بيماران نادر و پرداخت كمك هزينه درمان و راه اندازي «724 طرح رايگان» سونوگرافي و ام آر آي، براي بيماران بي بضاعتِ مبتلا به سرطان از جمله فعاليت هاي مرحوم داوديان بوده است.
پيكر دكتر علي داوديان بنيانگذار بنياد بيماري هاي نادر ايران صبح روز گذشته در مقابل مركز تصويربرداري پارسيان واقع در خيابان جمالزاده تهران برگزار شد و برغم انتشار برخي از رسانه ها مبني براينكه پيكرش درمرقد مطهر امامزاده صالح تجريش به خاك سپرده شد، امروز سه شنبه درزادگاهش بهنمير از توابع شهرستان بابلسر تشييع و به خاك سپرده شد.
بنياد بيماري هاي نادر ايران به عنوان نهادي ملي و بين المللي و با توجه به خلأ موجود در نظام سلامت ايران و نبود سازماني براي حمايت از بيماران نادر كشور در تاريخ هشتم آبان ماه سال 1388تأسيس شد و در طول اين سال ها به صورت غيرانتفاعي توسط داوديان اداره مي‌شد و سالها تلاش وي براي بهبود بيماران نادر به ثبت 28 انجمن كه 18 انجمن جزء بيماري هاي نادر و 10 انجمن جزء بيماري هاي صعب العلاج بودند و تحت حمايت قرار دادن50 هزار بيمار نادر انجاميد.
از فعاليت هاي مرحوم داوديان در بنياد بيماري هاي نادر ايران ،بسط فعاليت هاي بنياد در سطح كشور بود و دفاتر اين بنياد را در استان هاي مختلفي از جمله گلستان، فارس، كرمانشاه، مازندران و آذربايجان غربي داير كرد.
خبرنگار: فريبرز سيفي**انتشار دهنده : محسن حسن نيا
7343/1899