۶ آبان ۱۳۹۶، ۲۳:۰۰
کد خبر: 82711510
T T
۰ نفر
كاراته رده هاي سني قهرماني جهان؛ يك طلا و يك نقره دختران تيم اميد ايران

تهران - ايرنا - دختران تيم اميد كاراته ايران به دو مدال طلا و نقره رقابت هاي كاراته رده هاي سني قهرماني جهان در اسپانيا دست يافتند.

به گزارش ايرنا، دهمين دوره رقابت هاي كاراته قهرماني (نوجوانان، جوانان و اميدهاي) جهان از روز (چهارشنبه) با حضور بيش از يك هزار و 700 ورزشكار از 109 كشور به ميزباني شهر «تنه ريف» اسپانيا آغاز شده است.
تيم ايران در هر سه رده سني و در دو بخش كاتا و كوميته دختران و پسران در اين رويداد مهم شركت كرده است.
امروز (شنبه) كاراته كاهاي رده سني نوجوانان و سه كاراته كار اميد تيم بانوان به مصاف حريفان رفتند كه «آويشن باقري» با شايستگي طلاي وزن منهايي 55 كيلوگرم را بر گردن آويخت و «سارا بهمنيار» به مدال نقره وزن منهاي 50 كيلوگرم رسيد.
در وزن منهاي 66 كيلوگرم «آويشن باقري» نماينده روسيه را در نخستين گام مغلوب كرد و سپس قزاقستان را شكست داد.
او در سومين مبارزه نيز نماينده بلاروس را مغلوب كرد و به نيمه نهايي رسيد.باقري در نيمه نهايي موفق شد با مبارزه اي حساب شده با حساب پنج بر صفر نماينده چين را مغلوب كرده و به فينال راه يابد.
دختر طلايي كاراته ايران در مبارزه پاياني نيز با حساب پنج بر يك «مارينا كازرس» اسپانيايي را مغلوب تكنيك خود كرد و طلا گرفت.
در وزن منهاي 50 كيلوگرم «سارا بهمنيار» در نخستين مبارزه ورزشكار اهل دومنيكن را مغلوب كرد و در ادامه پرو را برد.
دختر شايسته كاراته ايران در دوم سوم حريف مراكشي را مغلوب كرد و به نيمه نهايي رسيد كه در اين مرحله نيز برابر «سارا هوبريچ» از آلمان ودارنده مدال برنز اروپا پيروز شد و به فينال صعود كرد.
بهمنيار در ديدار فينال با «ناديا گومز» اسپانيايي كه از حمايت تماشاگران سود مي برد رقابت مي كرد و در نهايت هفت بر سه شكست خورد و مدال نقره را برگردن آويخت.
همچنين امروز «عليرضا فرجي» در وزن منهاي 57 كيلوگرم رده سني نوجوانان و در بخش پسران به مدال برنز رسيده بود.
با اين اوصاف تعداد مدال هاي كاروان كاراته ايران در مسابقات رده هاي سني قهرماني جهان به دو مدال طلا، دو نقره و پنج برنز رسيد.
اين مسابقات فردا با برگزاري رقابت هاي پنج وزن اميد پسران و دو وزن اميد دختران به پايان مي رسد.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي**3783**3404**خبرنگار: امير ميرزاييان**انتشار: محسن اسماعيلي

سرخط اخبار ورزش