۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۴۶
کد خبر: 82711384
T T
۰ نفر
كمك یك میلیارد ریالی آیت الله مكارم شیرازی به مردم میانمار

قم - ایرنا - آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید مبلغ یك میلیارد ریال به مردم ستمدیده میانمار كمك كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، وی روز شنبه در دیدار محمد گلفشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم، مبلغ كمك یك میلیارد ریالی برای مردم مظلوم میانمار را تحویل ایشان داد.
آیت الله مكارم شیرازی در این دیدار، با اشاره به وضعیت نامناسب زندگی مردم مسلمان میانمار و تاكید بر افزایش اطلاع رسانی و ادامه كمك ها در راستای بهبود وضعیت آوارگان روهینگیا، از خدمات جمعیت هلال احمر در این زمینه تقدیر كرد.
این مرجع تقلید در ادامه از مردم خواست در خدمت رسانی به مسلمانان میانمار، حامی جمعیت هلال احمر بوده و در جمع آوری كمك ها با هلال احمر همكاری داشته باشند.
آیت الله مكارم شیرازی چهارشنبه هفته پیش درجلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به فاجعه میانمار اشاره كرد و افزود: مسلمانان نباید این مساله را فراموش كنند، چرا كه سازمان های بین المللی دلشان برای آنان نمی سوزد، همه باید به مردم مظلوم میانمار كمك كنند و آنان را از آوارگی نجات دهند.
وی با اشاره به كمك رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم میانمار، گفت: بنده نیز به سهم خود مبلغ یك میلیارد ریال را به مردم مظلوم میانمار كمك می كنم و دیگران را نیز به انجام این كار تشویق می نمایم.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، شماری از آنها كشته شدند و نزدیك به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در كشور عمدتا بودایی میانمار هستند كه میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
7406/ 1175 تنظیم كننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی