۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82711021
T T
۰ نفر
تجربه فقر زدايي كميته امداد به الگوي ساير كشورها تبديل شده است

ايلام - ايرنا - قائم‌مقام كميته امداد امام خميني (ره) كشور گفت: تجربه موفق فقر زدايي اين نهاد به الگوي بسياري از كشورهاي جهان تبديل و خواستار بكارگيري اين دستاورد هستند.

به گزارش ايرنا، سيد امير منصور برقعي روز شنبه در جمع كاركنان كميته امداد ايلام اظهار كرد: كميته امداد از بدو آغاز خدمت‌رساني به محرومان و نيازمندان كشور مدل‌هاي مختلفي را در زمينهٔ فقرزدايي طراحي كرده كه اين مدل‌ها در جهان بي‌نظير است.
وي افزود: كارايي داشتن چنين مدل‌هايي براي فقرزدايي باعث شده كه نمايندگاني از كشورهاي مختلف جهان با سفر به ايران خواستار بهره‌گيري از تجربه هاي كميته امداد در زمينه فقرزدايي باشند.
وي گفت: ديدار مقاماتي از كشورهاي ونزوئلا و اكوادور با مسئولان كميته امداد از نمونه هاي بارز اشتياق اين كشورها براي استفاده از تجربه هاي ايران است.
برقعي راه‌اندازي صندوق قرض‌الحسنه امداد ولايت را ازجمله برجسته‌ترين مدل‌هاي فقرزدايي اين نهاد عنوان كرد و گفت: اين صندوق به خاطر سبك فعاليت، منابع مالي و خدمات كم‌نظيري كه به مردم نيازمند ارائه مي‌دهد از نمونه‌هاي كم‌نظير مدل‌هاي فقرزدايي در جهان است.
وي در ادامه با تشريح بندهاي اسناد راهبردي كميته امداد به برنامه‌هاي فرهنگي اين نهاد اشاره كرد و گفت: از سياست‌هاي فرهنگي امداد اين است كه ميراث گذشته كميته امداد و تجربه هاي گران‌سنگ گذشتگان اين نهاد نه‌تنها فراموش نشود بلكه بر اساس مدل‌هاي امروزي تقويت و به‌روزرساني شود.
عضو هيات ‌امناي كميته امداد افزود: تقويت نهاد خانواده و ترويج سنت حسنه ازدواج در بين خانواده‌ها از برجسته‌ترين سياست‌هاي فرهنگي بوده كه بايد در تصميم و خدمات روزانه اين نهاد اثر آن مشخص باشد.
وي افزود: دربندهاي چهار تا 9 اسناد راهبردي كميته امداد نگاه فرهنگي به خانواده‌هاي نيازمند و تكليف كميته امداد در اين زمينه تشريح شده كه ازجمله اين موارد مصون‌سازي خانواده‌هاي نيازمند از تهاجم فرهنگي و بصيرت افزايي است.
برقعي با بيان اينكه انفاق در حوزه ادبيات ديني كشور ما، يكي از راهكارهاي اصلي خروج از فقر است گفت: ترويج فرهنگ حسنه انفاق و نيكوكاري در جامعه يكي ديگر از ماموريت‌هاي كميته امداد است و فراگير شدن فرهنگ انفاق و نيكوكاري با همه ابعاد آن بر عهده اين نهاد گذاشته‌شده است.
قائم‌مقام كميته امداد كشور در ادامه سفر خود به استان ايلام از مجتمع مسكوني مددجويان اين نهاد در شهر ايلام بازديد كرد.
خبرنگار: آزاده خرم** انتشار دهنده : شهريار حيدري فر
6034/7172
7171