۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۲۶
کد خبر: 82708140
T T
۰ نفر
اولويت شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خروج از بنگاهداري است

تهران - ايرنا - مديرعامل جديد شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي (شستا) مهمترين اولويت اين شركت را خروج از بنگاهداري اعلام كرد و گفت: براساس تصميم هيات مديره حدود 130شركت در دو مرحله واگذار مي شود.

به گزارش ايرنا از شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي(شستا)، «مرتضي لطفي» افزود: خروج از بنگاهداري براساس سياستهاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي، تاكيد رييس جمهوري و برنامه وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اولويت برنامه هاي مديريت جديد اين شركت قرار گرفته است.
وي يادآور شد: شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي فعاليت هاي خود را در 5 حوزه نفت و گاز و پتروشيمي (تاپيكو)، بيمه و بانك، فناوري اطلاعات، دارو به ويژه داروهايي با فناوري هاي پيشرفته (هاي تك)، صنايع معدني و فلزي متمركز خواهد كرد.
به گفته لطفي، كميته اي به اين منظور تشكيل شده كه در مرحله اول، 41 شركت شستا آماده فروش و واگذاري شده است و به زودي تشريفات قانوني آن اعلام خواهد شد.
مديرعامل شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي با بيان اينكه بيش از 80 شركت نيز در حال بررسي و آماده سازي است، ابراز اميدواري كرد كه در سال جاري، بخش عمده اي از اين شركت ها واگذار شود.
وي با بيان اينكه تجربه هاي گذشته در واگذاري ها، پروسه خروج از بنگاهداري را با كندي روبرو مي كند، افزود: دستگاههاي نظارتي، شخصيت هاي سياسي و اجرايي و مواردي مربوط به ساختار شركت ها از جمله موانعي است كه اميدواريم با توجه به سياست هاي راهبردي و سياست هاي كلان دولت، در اين راستا همكاري لازم وجود داشته باشد.
لطفي جذب نخبگان، فساد ستيزي، فعال تر شدن شستا براي استفاده از فضاي ايجاد شده در دوران پسا برجام و اهتمام جدي در جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي، دستيابي به ارزش افزوده حداكثري در بازارهاي سرمايه داخلي و خارجي، مديريت كارآمد منابع مالي، شفافيت و حركت به سمت بازار سرمايه و سياست گذاري كارآمد اقتصادي در چارچوب سياستهاي اقتصاد مقاومتي را از جمله برنامه هاي شستا عنوان كرد.
وي استفاده از همه ظرفيت ها، سرمايه انساني متخصص و مجرب و اقدامات مبتني بر برنامه ريزي و اصلاحات ساختاري، مديريت بهينه دارايي ها در راستاي توسعه هم افزايي بين نهادهاي مالي و اقتصادي خانواده تأمين اجتماعي، صيانت از اموال بين النسلي كارگران و مستمري بگيران را از ديگر برنامه هاي اين شركت برشمرد.
لطفي در ادامه بر تدوين برنامه راهبردي شستا و شركت هاي تابعه، با رعايت همسويي با برنامه راهبردي سازمان تامين اجتماعي، اهتمام ويژه به هم افزايي و ايجاد زنجيره ارزش در مجموعه شستا و ساير شركتهاي تابعه سازمان تاكيد كرد.
وي همچنين مهندسي مجدد ساختار شستا، توجه به شفافيت و گردش صحيح اطلاعات، حفظ و ارتقاي شستا در زمينه سلامت اداري، اهتمام به اجراي دقيق تكليف مجامع عمومي، تقويت انضباط مالي، نظارت مستمر بر هلدينگ ها و شركتهاي تابعه، همكاري با شركت هاي بزرگ بين المللي، استفاده از نيروهاي جوان و نخبگان دانشگاهي در هيات مديره‌ها، كوچك كردن شركتها، ممانعت از توسعه عمودي، ايجاد ساختار براي نظارت شركاي اجتماعي، نظارت بيشتر بر شركت‌هاي تابعه و پاسخگويي به افكار عمومي را هدفگذاري عمده شركت شستا برشمرد.
در اين جلسه، اكبر تركان به عنوان رييس هيات مديره، مرتضي لطفي مديرعامل، احمد فياض بخش، محمدرضا رستمي و عبدالحسين به عنوان اعضاي ثابت هيات مديره جديد شستا را تشكيل مي دهند.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
اقتصام **1070*2025* خبرنگار: فريبا بابائي**انتشار: ليلا جودي
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد