نایب رئیس كانون وكلای اصفهان خواستار همكاری نمایندگان مجلس با این كانون شد

اصفهان - ایرنا - نایب رئیس كانون وكلای دادگستری استان اصفهان، همكاری نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی را برای اجرایی شدن پیشنهادهای این كانون جهت تغییر و اصلاح قانون وكالت را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، ' اسدالله اسلامی فارسانی ' سه‌ شنبه شب در سی و هشتمین مراسم تحلیف كارآموزان كانون وكلای دادگستری استان اصفهان
افزود: سال های متمادی است كه اتحادیه كانون وكلای كشور در پی تغییر و اصلاح قانون وكالت می باشد و این موضوع در كمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی مطرح است.
وی افزود: اعضای كمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اعتقاد بر اینكه قانون وكالت به تغییرات اساسی نیاز ندارد، معتقدند كه این قانون نیازمند پاره ای اصلاحات است و خواستار اصلاح هرچه سریع تر این قانون هستند.
نایب رئیس كانون وكلای دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینكه در این خصوص كمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه متن پیشنهادی از سوی اتحادیه كانون های وكلای كشور شده است، افزود: كارگروهی ذیل كمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی برای بررسی پیشنهادهای ارائه شده جهت اصلاح قانون وكالت تشكیل شده است.
وی افزود: كانون وكلای دادگستری استان اصفهان تاكنون 2 متن پیشنهادی را برای ارائه به كارگروه یاد شده به اتحادیه كانون وكلا ارسال كرد اما نتیجه ای حاصل نشد و تصمیم گرفت بطور مستقیم با گروه یاد شده ارتباط برقرار كند.
اسلامی فارسانی بااشاره به اینكه 17 مهر برای ارائه پیشنهادهای كانون وكلای اصفهان جهت تغییر و اصلاح قانون وكالت در كارگروه یاد شده حاضر و طی سه ساعت پیشنهادهای خود را ارائه كردیم، تصریح كرد: متاسفانه برخی نمایندگان استان اصفهان نه تنها برای اصلاح این قانون با كانون وكلای دادگستری اصفهان همكاری ندارند بلكه در این راستا سنگ اندازی نیز می كنند.
وی مدعی شد: این نمایندگان كه هیچ توجیه علمی برای مخالفت خود با پیشنهادهای ارائه شده ندارند، به خاطر مسائل شخصی با اصلاح قانون وكالت مخالفت می كنند.
نایب رئیس كانون وكلای استان اصفهان بااشاره به اینكه برخی نمایندگان مجلس پیگیر موضوع اصلاح قانون وكالت هستند از نمایندگان استان اصفهان خواست همگام با سایر نمایندگان برای دفاع از حقوق مردم نسبت به اصلاح این قانون تلاش كنند.

** نباید وكیلی به دلیل پیگیری پروند‌ه‌ای تهدید شود
اسلامی فارسانی با اشاره به اینكه كانون وكلا برای حفظ استقلال، شان و جایگاه وكلا تلاش می كند، افزود: باید جای دفاع برای وكلا باقی بماند و شان وكیل رعایت شود و نباید وكیلی به دلیل پیگیری پروند‌ه ‌ای تهدید شود و پس از آن پرونده‌ وكالتش باطل شود.
وی با اشاره به اینكه وكلا باید برای دفاع از حق مردم تلاش كنند، اضافه كرد: هیات مدیره كانون وكلای استان اصفهان در پی تقویت بیش از پیش جایگاه وكلا و همبستگی بین آنهاست و در این راستا به دنبال برگزاری همایش همبستگی وكلای كشور در این استان است.
وی تصریح كرد: مراد ما از همبستگی نه مقابله با حاكمیت و قوه قضائیه، بلكه برای بررسی و اتخاذ راهمكارهای مناسب جهت تحقق رسالتی كه بر عهده داریم، است.
وی در بخشی از سخنان خود به وكلای جوان توصیه كرد: قسم خود در مراسم تحلیف را نصب العین قرار دهند و شرافت خود را در این حرفه به وثیقه قرار داده اند، حفظ كنند.
اسلامی در ادامه از وكلای جوان خواست عدالت و حق را با ناحق معاوضه نكنند ، راسگو وامین باشند، از علم آموزی لحظه ای درنگ نكنند و نظم و انضباط كاری و حرفه را در جریان فعالیت های حقوقی خود رعایت كنند.
وی همچنین از تشكیل كمیسیون امور جوانان در كانون وكلای دادگستری استان اصفهان به منظور ارائه تسهیلات مالی و مشاورهای حقوقی به وكلای جوان خبر داد و افزود: این كمیسیون برای تامین نیازهای مالی و ارائه تسهیلات قرض الحسنه به مدت پنج سال حامی وكلای جوان است.

** قانون همیسه عادلانه نیست
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری نیز در این مراسم با اشاره به اینكه قانون همیشه عادلانه نیست، گفت: برخی دولت ‌ها با قوانین خود عدل را فدای نظم می‌كنند و این قوانین پس از مدتی مورد نقد قرار می‌ گیرد.
'محمدعلی اسفنانی' بابیان اینكه قوانینی كه بیشتر نزدیك به عدالت است باید مورد توجه قرار گیرند، افزود: وظیفه دادرس در این زمینه بسیار مهم است و دادرس باید چنانچه ابهامی در قانون وجود داشته باشد، تفسیری را برگزیند كه نزدیك به عدالت باشد.

** وكلا از تخریب قضات خودداری كنند
معاون قضایی دادگستری استان اصفهان نیز با تاكید بر اینكه ما منكر نقص در دادگاه قضایی نیستیم، از وكلا خواست در جهت اعتلا و صیانت از قاضی، وكیل و دستگاه قضایی تلاش و از تخریب قضات خودداری كنند.
محمد محمدی بااشاره به اینكه كاراموزان پس از تحلیف به عنوان وكیل در جامعه فعالیت می كنند، گفت: وكلا باید فرای قانون، نظامنامه شخصی برای خود تدوین و برنامه ریزی كنند.
وی بااشاره به اینكه وكلا نباید فقط به تكلیف وكالتی بسنده كنند، ابراز داشت: وكلا باید بدانند در صدور رای قاضی نقش دارند و نباید این مهم را نادیده بگیرند.
معاون قضایی دادگستری استان اصفهان با تاكید بر اینكه نباید شخصیت وكلا به عنوان یك دلال تنزل یابد، افزود: وكلا نباید با عجله طرح دعوا كنند و باید در نگرش دادخواست توجه لازم را داشته باشند.
رئیس كمیسیون كارآموزی كانون وكلای دادگستری استان اصفهان نیز با اشاره به اینكه در حال حاضر 258 نفر كارآموز در این كانون فعالیت دارند، افزود: همچنین 35 كارآموز میهمان نیز در كانون وكلای دادگستری اصفهان حضور دارند.
محمد جعفر فشاركی افزود: 74 نفر در سی و هشتمین دوره كارآموزی كانون وكلای دادگستری استان اصفهان شركت داشتند كه پس از گذراندن دوره 18 ماهه 66 نفر از آنها موفق به دریافت پروانه وكالت پایه یك شدند.
سی و هشتمین دوره تحلیف كارآموزان كانون وكلای استان اصفهان سه شنبه شب با حضور مقامات قضایی این استان در سالن امیر كبیر دانشگاه خوراسگان برگزار شد.
حدود 2 هزار و 600 وكیل پایه یك زیر نظر كانون وكلای دادگستری استان اصفهان در این استان فعالیت دارند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

سرخط اخبار استان‌ها