۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۲
کد خبر: 82704407
T T
۰ نفر
قطار پرتحرك كانون هاي مساجد نيازمند شتاب بيشتر است

تهران - ايرنا - دبير ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد به نقش مسجد در طول تاريخ و بسيار خاص و ضروري بودن اين مكان مقدس اشاره كرد و گفت: قطار پر تحرك اين كانون ها كه در 25 سال گذشته رقم آن از دو هزار به 23 هزار رسيده، نيازمند سرعت و شتاب بخشيدن بيشتر است تا همراه با درايت براي آنها عمل كرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، حجت‌الاسلام حبيب رضا ارزاني روز يكشنبه در آيين تكريم و معارفه دبيران سابق و جديد ستاد عالي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد خاطرنشان كرد: با نگاهي به سخنان امام خميني(ره)، رهبر معظم انقلاب و رئيس‌جمهوري نتيجه مي گيريم كه مساجد مبناي تمدن اسلامي و كانون انديشه بوده و هست، از اين رو بايد ارزش‌هاي ناب را در مساجد جستجو و با تمام قوا همچنان كه تمام مسئولان نظام از رهبري معظم انقلاب اسلامي تا ساير مسئولان نظام اين ديدگاه را نسبت به مساجد دارند، وارد اين عرصه شد.

** نيازمند يك الگوي موفق در حوزه مساجد هستيم
وي ادامه داد: بايد كارهاي ارزشمند انجام ‌گرفته در حوزه مساجد را بررسي و به يك الگوي موفق با استفاده از تجارب موفق در سراسر جهان برسيم.
حجت الاسلام ارزاني يادآور شد: اخيرا با مطالعه يكصد عنوان پايان‌نامه به اين نتيجه رسيدم كه جهان در حوزه‌هاي مختلف مانند اهداي خون از ظرفيت و نقش مساجد به خوبي استفاده مي‌كند، بنابراين ما نيز بايد از ظرفيت عظيم رساله‌هاي حوزوي و پايان‌نامه‌هاي دكتري استفاده لازم را داشته باشيم.

** نقش بي بديل كانون مساجد در اقتصاد مقاومتي و سبك زندگي ديني
دبير ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد همچنين با اشاره به اينكه كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد از دل مردم برخواسته و ويژگي آنها همانطور كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد مردمي بودن آنهاست، اظهار داشت: اين كانون‌ها مي‌توانند در فضاي مساجد در حوزه‌هاي مختلف مانند اقتصاد مقاومتي و سبك زندگي ديني نقش‌ به سزا و بي بديلي را داشته باشند.

** پويايي كانون هاي مساجد نيازمند همكاري و عزم و اراده جدي همگان است
مشاور وزير ارشاد در بخش ديگري از سخنان خود با يادآوري اينكه شعار هميشگي ام اين است كه تلاش كنيم اول وظيفه خود را انجام دهم، دوم كارهاي انجام‌شده را فهرست كنم و سوم براي ادامه تحقق كارهاي انجام‌شده توسط ديگران كه ما بايد آنها را به انجام برسانيم تلاش كنيم، افزود: بنابراين اميدوارم با قدرت و جديت براي پويايي بيشتر كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، دست در دست هم و با كمك و همياري همديگر براي نيل به اهداف و چشم اندازهاي تدوين شده اين كانون ها، فعاليت كرده و گام برداريم.
به گزارش ايرنا، آيين تكريم و معارفه دبيران سابق و جديد ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور، يكشنبه مهر ماه با حضور سيد عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، احمدي مشاور وزير و مدير كل حوزه وزراتي و مسئولان و مديران كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد سراسر كشور در محل ساختمان خبرگزاري شبستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام حبيب رضا ارزاني، پيش از اين در سمت‌هاي مختلف از جمله مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان، رييس دفتر تبليغات اسلامي استان اصفهان و مسئول منطقه اقيانوسيه و ژاپن اداره كل اعزام مبلغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، فعاليت داشته است.
سيد عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي روز گذشته(شنبه) به استناد مصوبه سيصد و دومين جلسه مورخ 18 / 12 / 1371 شوراي عالي انقلاب فرهنگي حجت الاسلام ارزاني را به عنوان «مشاور وزير و دبير ستاد هماهنگي و نظارت بر كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد» منصوب كرد.
فراهنگ ** 1355 ** خبرنگار: علي اكبر قزوينيان * انتشار: اميد غياثوند
۰ نفر