۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰
کد خبر: 82704197
T T
۰ نفر
ارتباط چالش های اقتصادی دولت با مدیریت دارایی ها

تهران- ایرنا- رییس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاكید كرد،بخشی از چالش های اقتصادی دولت به طور مستقیم و غیرمستقیم به مدیریت دارایی های دولت بازمی گردد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز یكشنبه در اولین همایش مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت با اشاره به اهمیت دارایی های دولت این مطلب را بیان كرد.
وی با اشاره به این كه در یكی دو سال گذشته اقدامات خوبی برای شناسایی اموال دولت صورت گرفته است، ادامه داد: تنها راه مقابله با آمریكا اتكا به منابع داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی است.
پورابراهیمی با بیان اینكه انتشار اوراق قرضه توسط دولت باید شفاف و روشن باشد، تصریح كرد: اگر از دارایی های دولت به خوبی استفاده نشود، این دارایی ها تاثیر معكوسی در رشد و پیشرفت كشورها خواهد داشت.
نماینده مردم كرمان در مجلس با بیان اینكه متوسط بازده دارایی های دولت كمتر از 5 درصد است، خاطر نشان كرد: متاسفانه نرخ بازده دارایی های دولت به صورت عام، 3 درصد است و دولت به بزرگ ترین هزینه - فرصت در كشور تبدیل شده است.
وی با تاكید بر اینكه مجلس آمادگی دارد كه لایحه دولت درباره ساماندهی اموال خود را در اسرع وقت و خارج از نوبت بررسی كند، خاطر نشان كرد: متاسفانه دولت نمی داند دارایی های اش چقدر است و در قدم اول باید این اموال شناسایی شود و اگر این اموال در دست بخش خصوصی باشد، دولت می تواند از انتفاع آن استفاده كند.
پورابراهیمی با بیان اینكه انتشار ابزار مالی و بدهی باید در یك چارچوب باشد، خاطر نشان كرد: از طرفی دنبال كاهش سود بانكی هستیم ولی از طرف دیگر با ایجاد بازار بدهی، تمامی زحمات كاهش نرخ سود از بین می رود كه نتیجه آن نابود كردن تصمیمات شورای پول و اعتبار است.
وی با درخواست از تمام دستگاه ها در تمام ارگان ها و قوا برای داشتن نظر واحد در تصمیمات ، تصریح كرد: مجلس از دولت به معنای عام، برای شناسایی اموال، ارزش گذاری و مولدسازی آنها حمایت می كند و هیچ دستگاهی نباید از شفافیت مستثنی شوند زیرا شفافیت از عوامل پیشرفت در كشور است.
رییس كمیسیون اقتصادی مجلس افزود: امروز اداره كشور بسیار سخت است و متاسفانه بخشی از ركود از عدم توان دولت برای بازپرداخت بدهی های خود است.
وی تاكید كرد كه با استفاده از كمترین درصد از بازده دارایی های دولت می توانیم بخش عمده بودجه عمومی دولت را پوشش داد.
نماینده مردم كرمان با اشاره به دشمنی های آمریكا با ملت ایران تصریح كرد: ترامپ شمشیر برهنه علیه ملت ایران افراشته و كشور را به جنگ اقتصادی فرا خوانده است و تنها می توان از طریق منابع داخلی به اقتصاد مقاومتی دست یافت.
سیام**9103*1436*خبرنگار:حمید شهریاری**انتشار:داود پورصحت*
۰ نفر