۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۲۵
کد خبر: 82693134
T T
۰ نفر

فعاليت 281 تشكل مردم نهاد در استان زنجان

۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۲۵
کد خبر: 82693134
فعاليت 281 تشكل مردم نهاد در استان زنجان

زنجان - ايرنا - مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري زنجان با بيان اينكه در زمان حاضر 281 تشكل مردم نهاد در سطح استان فعاليت دارند، گفت: طي فعاليت دولت تدبير و اميد شمار سازمان هاي مردم نهاد در زنجان 2 برابر رشد داشته است.

مسيح الله سلطاني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: طي فعاليت دولت تدبير و اميد، تعداد تشكل هاي مردم نهاد در استان از رقم 142، به 281 مورد رسيده است.
وي ادامه داد: 27 درصد سمن هاي(سازمان هاي مردم نهاد) استان در زمينه مسائل اجتماعي و فرهنگي، 23.5 درصد در حوزه امور خيريه، 23 درصد در حوزه كاهش آسيب هاي اجتماعي، 20 درصد در زمينه ورزش و جوانان، 3.5 درصد در حوزه محيط زيست و 2.2 درصد نيز در زمينه گردشگري فعاليت دارند.
سلطاني با بيان اينكه شكل گيري تشكل هاي اجتماع محور از اقتضائات جوامع مدرن كنوني است، اظهار كرد: مشاركت مردم در پشيبرد و اداره امور در جامعه ما به انحاي مختلف همچون نقش آفريني ريش سفيدان در حل اختلافات و يا كمك به افرادي كه دچار مشكلات و يا بيماري بودند، از قبل وجود داشته است و از اين حيث ظرفيت و زمينه خوبي براي فعاليت هاي اجتماع محور در جامعه وجود دارد.
وي به فعاليت موفق و مثال زدني برخي موسسه هاي خيريه در زنجان اشاره كرد و افزود: انجمن حمايت از بيماران مبتلا به سرطان 'مهرانه' توانسته است در طول مدت فعاليت خود، پنج هزار بيمار سرطاني را با ارائه خدمات تشخيصي و درماني به صورت رايگان تحت پوشش قرار دهد.
به گزارش ايرنا، انجمن خيريه حمايت از بيماران مبتلا به سرطان مهرانه كه بيش از 10 سال از تاسيس آن سپري شده است، حامي مستمر بيماران مبتلا به سرطان و خانواده آنان بوده و كلينيك تخصصي و مجهز آن بيش از 2 سال است كه فعاليت خود را در زمينه تشخيص و درمان سرطان آغاز كرده است.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري با بيان اينكه انجام كارهاي بزرگ با كمترين هزينه از ويژگي هاي تشكل هاي مردم نهاد است، اظهار كرد: سياست دولت تقويت سمن ها به عنوان بسترهاي مشاركت مردم در مسائل است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اكبري ** انتشار دهنده: رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها