۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۶
کد خبر: 82686282
T T
۰ نفر
عامل تیراندازی لاس وگاس سال ها اقدام به ذخیره سلاح و مهمات كرده بود

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد؛ عامل حادثه روز یكشنبه لاس وگاس ایالت نوادای آمریكا كه بیش از 500 كشته و زخمی برجا گذاشت؛ در طی چند دهه اقدام به ذخیره سازی سلاح و مهمات و برنامه‌ریزی دقیق این عملیات كرده بود.

به گزارش ایرنا، رویترز افزود، با این حال هنوز انگیزه «استیون پداك» 64 ساله از این اقدام مشخص نشده است.
«جوزف لمباردو» بخشدار منطقه كلارك در این خصوص به خبرنگاران گفت: آنچه می‌دانیم این است كه پداك دهه‌ها صرف ذخیره این تسلیحات و مهمات كرده و زندگی مرموزی داشته است؛ زندگی كه اسرار آن شاید هیچ گاه به درستی هویدا نشود.
وی تاكید كرد، بعید است این انبار تسلیحات تنها توسط پداك تدارك دیده شده باشد و احتمالا او در برخی مقاطع از كمك برخی افراد بهره گرفته است.
پداك روز یكشنبه از اتاقش در طبقه 32 هتلی در نزدیكی محل برگزاری یك كنسرت خارج از سالن به سوی مردم شروع به تیراندازی كرد كه در جریان این حادثه 489 نفر زخمی و 58 نفر كشته شدند.
وی در انتها اقدام به خودكشی كرد، اما پلیس می‌گوید كه مداركی دال بر تلاش او برای فرار از مهلكه پیدا كرده است.
پلیس نزدیك به 50 سلاح گرم از سه محل اختفای پداك كشف كرده كه نزدیك به نیمی از آنها در هتل محل اقامت او بوده است.
تیراندازی و خشونت در شهرهای مختلف آمریكا موضوع كم‌سابقه‌ای نیست. خونین‌ترین حادثه مشابه مربوط به تیراندازی سال گذشته در یك باشگاه شبانه در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا است كه در جریان آن 50 تن كشته و ده ها نفر زخمی شدند. داعش مسئولیت آن حمله را بر عهده گرفت.
با وجود موج فزاینده رویدادهای مسلحانه در آمریكا، لایحه های پیشنهادی برای اعمال محدودیت بر خرید و فروش سلاح تاكنون در مجلس نمایندگان و سنای این كشور رای نیاورده است.
شبس ** 9386 *1613* * مترجم: مهران معینی جم*انتشار دهنده: عبدالله غفاری