۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82683476
T T
۰ نفر
مرور مطالب مطبوعات محلي استان اصفهان - سه شنبه 11مهرماه 96

اصفهان- ايرنا- تمام چايخانه هاي مجوز دار تعطيل شده اند، زاينده رود خشك آتشم مي زند، حذف دلالان از بازار مسكن اصفهان و 157 ميليارد تومان جريمه براي متخلفان اصفهاني ؛ از مهمترين مطالب روزنامه هاي امروز سه شنبه در استان اصفهان است.

روزنامه 'نصف جهان' در مطلبي با عنوان 'تمام چايخانه هاي مجوزدار تعطيل شده اند' به نقل از مدير بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان نوشت: عرضه آلات و ادوات قليان در واحدهاي صنفي ممنوع است.
جواد محمدي فشاركي گفت: در بازرسي به عمل آمده شش ماه نخست امسال از صنوفي كه مبادرت به عرضه ادوات قليان مي كردند، به 52 واحد صنفي متخلف اخطار داده شد همچنين 14 واحد صنفي پلمب شدند.
وي اظهار كرد: با توجه به تعطيلي واحدهاي صنفي چايخانه در اصفهان كه در آن عرضه قليان انجام مي شد و در اختيار شهروندان قرار مي گرفت، از اين پس فروش هر نوع ادوات و ابزارآلات قليان توسط واحدهاي صنفي مربوطه تخلف و عرضه ادوات قليان ممنوع شده است.
اين روزنامه در مطلب ديگري با عنوان 'خسارت ميلياردي هلو به باغداران علويجه اي' به نقل از مدير جهاد كشاورزي شهرستان نجف آباد نوشت: امسال از هزار و 200 تن هلوي توليد شده شهر علويجه، بيش از هزار تن به ضايعات تبديل شد.
مجتبي مطهري افزود: بدليل نبود تقاضا و بازار، خريد بيش از 80 درصد اين محصول باغي روي دست باغداران ماند و تبديل به ضايعات شد.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبي با عنوان' زاينده رود خشك آتشم مي زند' به نقل از استاد محمود فرشچيان نوشت: بسيار زياد غصه مي خورم و از درون آتش مي گيرم و نه تنها من بلكه همه اصفهاني ها وقتي رودخانه را با اين لب هاي خشك شده مي بينند بسيار ناراحت مي شوند، از مسئولان خواهش مي كنم اين لب هاي خشك شده را هر چه سريع تر براي هميشه تر كنند.
محمود فرشچيان هنرمند نگارگر اصفهان است كه در نقاشي پايبند به شكل كلاسيك همراه با استفاده از تكنيك هاي جديد براي توسعه نقاشي ايراني است، اين هنرمند كه به واسطه آثار برجسته اش هم اكنون در ميان جهانيان شناخته شده است چند سالي مي شود كه ديگر در زادگاه خود زندگي نمي كند، اما به بهانه هاي مختلف به ايران و اصفهان سفر مي كند او عاشق زاينده رود و آثار تاريخي اصفهان است و سالهاست كه از كوچكترين فرصتي در سخنراني هايش براي بيان دغدغه هايش درباره اين شهر و هنر استفاده مي كند.
اين روزنامه در مطلب ديگري با عنوان 'اعتراض فراجناحي به وزارت كشور' نوشت: ابلاغ نشدن حكم قدرت الله نوروزي شهردار منتخب شوراي پنجم اصفهان، اعتراض هاي بسياري را به نوع نگاه وزارت كشور هدايت كرده است.
اين روزنامه مي افزايد: در تازه ترين اتفاق ، حميدرضا فولادگر نماينده اصولگراي اصفهان در مجلس شوراي اسلامي از يك سو و فتح الله معين رئيس اصلاح طلب شوراي اسلامي شهر از سوي ديگر به ابلاغ نشدن اين حكم اعتراض كرده اند.
روزنامه 'اصفهان زيبا' هم در مطلبي با عنوان 'حذف دلالان از بازار مسكن اصفهان' نوشت:آرام‌، بي‌حاشيه و بدون مشتري؛ با اين سه عبارت وضعيت بازار مسكن اصفهان در هفته‌ اول مهر به صورت كامل توصيف مي‌شود.
اين روزنامه مي افزايد: بعضي از مشاوران املاك مي‌گويند كه صبح‌ روز شنبه‌ اول مهر بازار به گونه‌اي بود كه انگار ماراتن تابستاني‌ خريد ‌و فروش مسكن كاملا تمام شده‌است؛ هرچند كاسبان اين صنف از وضعيت بازار مسكن در طول تابستان نيز رضايت ندارند ولي براين‌باورند كه خريد‌ و فروش پايين‌ ملك در اصفهان با هر ضرري باعث شد‌ دلالان آرام آرام از بازار حذف شوند؛‌ هرچند به همراه دلالان، مشاوران املاك زيادي هم در اين فصل به فكر تغيير شغل افتاده‌اند.
روزنامه 'كيمياي وطن' هم در مطلبي با عنوان ' 157 ميليارد تومان جريمه براي متخلفان اصفهاني 'به نقل از مديركل تعزيرات حكومتي استان اصفهان از ميزان محكوميت متخلفان اقتصادي استان در 6 ماهه نخست سال 96 خبر داد و نوشت: رسيدگي به 12 هزار و 997 فقره پرونده تخلف تعزيراتي در 6 ماهه اول سال 96 توسط اداره كل تعزيرات حكومتي استان اصفهان انجام شد.
غلامرضا صالحي گفت: از اين تعداد پرونده 9 هزار و 392 فقره مربوط به كالا و خدمات، يك هزار و 812 فقره مربوط به تخلفات بهداشتي و يك هزار و 793 فقره مربوط به پرونده هاي قاچاق كالا و ارز بوده است.
روزنامه 'سيماي شهر' هم در مطلبي به نقل از رئيس سازمان نظام مهندسي اصفهان نوشت: خريد و فروش ساختمانهاي زير 300 ميليون تومان در اصفهان رونق مي گيرد.
علي عموشاهي افزود: پيش بيني مي شود در سال جاري با توجه به افزايش مدت زمان پرداخت وام مسكن خريد و فروش ساختمان هاي با نرخ 200 تا 300 ميليون تومان در اصفهان رونق بگيرد.
وي گفت: در حال حاضر به دليل اوضاع اقتصادي موجود صنعت ساختمان نيز درگير ركود و مشكلات شديدي شده است .
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علي نعماني - انتشار دهنده : عمادي

سرخط اخبار استان‌ها