۶ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۳۸
کد خبر: 82680562
T T
۰ نفر
فرماندار: توسعه پالایشگاه شیراز آثار مثبت اقتصادی به همراه دارد

شیراز- ایرنا- فرماندار شهرستان شیراز گفت: توسعه پالایشگاه شیراز آثار مثبت اقتصادی بسیاری برای مردم منطقه و به ویژه در زمینه اشتغالزایی به همراه دارد، از این رو باید موانع فراروی این طرح از میان برداشته شود.

به گزارش ایرنا، حیدر عالیشوندی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری بخش زرقان كه به میزبانی شهر لپویی برگزار شد، افزود: توسعه پالایشگاه ها امروزه با صنعت روز دنیا همگام شده و می توان پالایشگاه شیراز را نیز مثل تمامی كلانشهرها توسعه داد و با توجه به اشتغالزایی زیاد این صنعت باید با توان و كوشش زیاد این پروژه ملی دنبال شود.
وی ادامه داد: برای اجرای طرح توسعه پالایشگاه شیراز هم اینك یك سرمایه گذار آماده فعالیت است و امید است كه با تحقق این طرح، شاهد توسعه شهرهای زرقان و لپویی و دیگر مناطق همجوار باشیم.
فرماندار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح مشكلات شهر لپویی در این جلسه گفت: رفع مشكل حمل و نقل این شهر در گروی مشاركت بخش خصوصی است و از متقاضیان فعالیت در این بخش استقبال می كنیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی در این جلسه بر رفع مشكلات طرح مسكن مهر شهر لپویی تاكید كرد و گفت: باید درطرح جامع شهر لپویی، برنامه ریزی لازم برای رفع مشكلات ساكنان این طرح از جمله ساخت مدرسه صورت گیرد.
فرج اله رجبی همچنین بر پیگیری مسائل مرتبط با شهرك صنعتی لپویی تاكید كرد و گفت: گره گشایی از مشكلات فراروی این شهرك حق مردم منطقه است و همگی نسبت به رفع این مشكلات مسئول هستیم.
مسعود رضایی دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر فعال سازی شهرك صنعتی لپویی با هدف اشتغالزایی و درآمدزایی برای مردم منطقه تاكید كرد.
وی اظهار كرد: شهرك سازی صنعتی در برخی مناطق در حد شعار باقی مانده است و اعطای تسهیلات و امكانات برای رونق بخشی به فعالیت ها در شهرك های صنعتی باید در اولویت قرار گیرد.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شیراز نیز در سخنانی در این آیین گزارشی از تلاش ها برای رفع مشكلات ساكنان طرح های مسكن مهر ارائه كرد و گفت: هم اینك پنج مدرسه در توافق با اداره كل نوسازی مدارس فارس در مجاورت طرح مسكن مهر لپویی در حال ساخت است.
عبدالهی بیان كرد: از این تعداد، روند ساخت سه باب مدرسه پیشرفت 70 درصدی دارد.
وی اظهار كرد: شهرداری لپویی در مسكن مهر ریالی هزینه نكرده و اداره راه و شهرسازی شیراز 50 میلیارد ریال اعتبار در تامین زیرساخت های مورد نیاز مانند توسعه راه ، احداث پیاده رو، ساخت مسجد، درمانگاه و مجتمع تجاری هزینه كرده است.
شهر لپویی از توابع بخش زرقان شهرستان شیراز است.
7379/ 2027
خبرنگار: سعید فانی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی