۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵
کد خبر: 82667407
T T
۰ نفر
وزير بهداشت:اورژانس ايران به شاخص هاي استاندارد جهاني نزديك مي شود

تهران - ايرنا - وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشكي با تشريح اقدامات وزارت بهداشت براي نوسازي اورژانس گفت: در دولت دوازدهم زمان رسيدن آمبولانس به بالين بيمار، زمان رساندن بيمار، تعداد آمبولانس‌ها و پايگاه‌هاي اورژانس را به شاخص هاي استاندارد جهاني نزديكتر مي كنيم.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي، سيد حسن هاشمي با انتشار پيامي به مناسبت 26 شهريور روز «فوريت‌هاي پزشكي و اورژانس» با قدرداني از تلاش هاي «شبانه روزي» همكاران اورژانس، ابراز اميدواري كرد: با برنامه‌ريزي صورت گرفته در دولت دوازدهم شاخص‌هاي اين بخش را به سطح استانداردهاي جهاني نزديك‎تر مي كنيم.
وي در اين پيام به اقدامات صورت گرفته در چهارسال گذشته و تلاش براي ارتقاي تجهيزات و استانداردسازي زيرساخت‌ها و كيفيت خدمات اين بخش‌ها اشاره كرد و افزود: راه اندازي 32 پايگاه اورژانس هوايي، بكارگيري 2400 آمبولانس پيشرفته در كشور و 200 موتور آمبولانس در تهران، ساخت و گسترش 125بخش اورژانس در بيمارستان‌هاي تروما، افزايش 1500 تخت اورژانس و بهسازي و استانداردسازي 180 بخش اورژانس در سراسر كشور از جمله اين اقدامات است.
وزير بهداشت ادامه داد: اميدوارم در دوران خدمت دولت دوازدهم بتوانيم شاخص‌هاي اين بخش، از جمله، زمان رسيدن اورژانس پيش بيمارستاني به بالين بيمار، زمان رساندن بيمار به مراكز درماني، تعداد آمبولانس‌ها، پايگاه‌هاي اورژانس زميني و هوايي، تعداد متخصصان طب اورژانس و پزشكان شاغل در اورژانس‌ها را نيز به سطح استانداردهاي جهاني نزديك‎تر كنيم.
هاشمي در اين پيام نوشت: بيست و ششم شهريور كه به عنوان «روز فوريت‌هاي پزشكي و اورژانس» نامگذاري شده، فرصت مغتنمي است تا از تلاش‌هاي شبانه‌روزي همكارانم در اورژانس پيش بيمارستاني و بخش‌هاي اورژانس بيمارستان‌ها سپاسگزاري كنم.
وي ادامه داد: عزيزاني كه در رويدادهاي گوناگون، از يك سانحه رانندگي تا حوادث گسترده، نخستين مواجهه را با مصدومان و همراهان ايشان دارند و با صبر و بردباري، خدمات اوليه را كه نقشي حياتي در بهبود وضعيت سانحه‌ديدگان دارد، به آنان ارائه مي‌دهند.
وزير بهداشت اضافه كرد: با گراميداشت ياد و خاطره عزيزاني كه حين ماموريت و در راه خدمت به هموطنان، جان خويش را فدا كردند، از زحمات بي‌شائبه پرسنل اورژانس‌هاي بيمارستاني و پيش بيمارستاني قدرداني مي كنم و از خداوند منان، سلامت و سربلندي ايشان و توفيق خدمت بيشتر را خواهانم.
دريافت خبر: افشين شاعري ** انتشار: علي حبيبي
اجتمام 3063 ** 1569
آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej