۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷
کد خبر: 82665265
T T
۰ نفر
چاینا دیلی: نباید به ترامپ برای ضربه زدن به برجام اجازه داد

پكن- ایرنا - پرشمارگان ترین نشریه انگلیسی زبان چین از كشورهای دیگر خواست به آمریكا اجازه ندهند علیه برجام اقدام كند.

به گزارش ایرنا چاینا دیلی در مطلبی تحلیلی تلاش های دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریكا برای ضربه زدن به توافق هسته ای را مذموم دانست.
این تحلیل خاطر نشان می كند كه برجام یك توافق بسیار مهم بین المللی است كه می تواند الگویی برای حل بسیاری از بحران ها در دنیا باشد.
روزنامه چینی می افزاید كه ایران در دوران تحریم هم توانست نشان دهد با توانایی های بالایی كه دارد قادر است در برابر فشارهای اقتصادی آمریكا بایستد و به همین دلیل واشنگتن نمی تواند این كشور را هرگز منزوی كند.
این روزنامه آورده است كه ایران حتی در دوران تحریم های طولانی مدت آمریكا منزوی نشد زیرا شركت های این كشور در اقصی نقاط جهان فعال هستند.
چاینا دیلی می نویسد نباید فراموش كرد ایران یك قطب بزرگ نفت و گاز دنیاست و تحریم ها هرگز این كشور را محدود و متوقف نمی كند.
روزنامه چینی سپس نگاهی به مقایسه مساله هسته ای كره شمالی با ایران داشته و آورده است كه این دو موضوع بسختی در كنار هم قرار می گیرند زیرا ایران به مراتب تواناتر از كره شمالی است.
این روزنامه از سیاست های آمریكا در قبال كره شمالی نیز انتقاد كرده و آورده است كه ترامپ تلاش زیادی دارد تا كره شمالی مساله روز جهان باشد.
نشریه چینی تصریح كرده است اگر ترامپ بخواهد ضربه ای به برجام زده و مساله خروج از آن را مطرح كند آن زمان علایمی بسیار نادرست برای كره شمالی نیز ارسال خواهد كرد مبنی بر اینكه آمریكا واقعا قابل اعتماد نیست.
چاینا دیلی نوشته است كه كره شمالی هنوز خاطره مداخله های آمریكا را فراموش نكرده است كه به سقوط عراق و لیبی منجر شد و خروجش از برجام نشان می دهد كه واشنگتن برای كره شمالی هم یك خطر بزرگ است.
آساق**231**1904**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی