۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۲۸
کد خبر: 82665216
T T
۰ نفر
احتمال ابتلای 5 تن از حجاج تایلند به ویروس مرس

كوالالامپور- ایرنا- رسانه های تایلند روز جمعه اعلام كردند 5 نفر از حجاج این كشور كه به تازگی از عربستان بازگشته اند مشكوك به ابتلا به ویروس بیماری مرس هستند.

به گزارش ایرنا، 'مرس'یا 'ویروس سندروم تنفسی خاورمیانه' نوعی بیماری ویروسی است كه شیوع اولیه آن سال 2012 در عربستان سعودی و كشورهای خاورمیانه گزارش شد و هر سال در ایام حج تمتع بسیاری از حجاج به آن مبتلا می شوند.
به نوشته تارنمای 'تایلند نیوز'، دكتر 'سوئیت تامپالو' رئیس اداره دوازدهم پیشگیری و كنترل بیماری های منطقه ای تایلند اعلام كرد: پنج نفر از 289 حاجی تایلندی كه پس از شركت در مناسك حج تمتع سال جاری از عربستان بازگشته اند مشكوك به ابتلا به سندرم مرس هستند و اكنون تحت درمان قرار گرفته اند.
وی درعین حال تاكید كرد كه این افراد باید حدود 14 روز تحت نظر پزشكان باشند و آزمایش های پزشكی لازم را در این مدت انجام دهند.
این مقام بهداشتی تایلند تاكید كرد كه مسئولان حوزه سلامت این كشور شرایط سلامتی حجاجی را كه از عربستان به تایلند بازمی گردند ،نظارت می كنند و افراد دارای علائم سرفه، مشكل تنفسی، خستگی، استفراغ یا اسهال هستند، تحت اقدامات ویژه پزشكی قرار می گیرند.
تایلند نخستین كشور در جنوب شرق آسیا است كه در مورد احتمال ابتلای حجاج این كشور به ویروس مرس اطلاع رسانی كرده است.
تایلند طی سال های گذشته نیز ابتلای برخی شهروندانش را به مرس تایید كرد.
آساق**مریم شفیعی**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی