۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱
کد خبر: 82655882
T T
۰ نفر
فرماندار گناباد: نبود كمربندي موجب نارضايتي شهروندان شده است

گناباد- ايرنا- فرماندار گناباد گفت: نبود كمربندي در اين شهر موجب افزايش نارضايتي و مشكلات متعدد اجتماعي براي شهروندان و افزايش هزينه هاي شهرداري اين شهر شده است.

محمدعلي نبي پور روز يكشنبه در نشست شوراي هماهنگي ترافيك گناباد افزود: به دليل نبود كمربندي وسائل نقليه سنگين عبوري به ناچار مجبور به عبور از خيابانهاي شهدا و بلوارهاي عدالت و فرمانداري گناباد به سمت جاده اصلي هستند. اين مساله مشكلات متعددي از نظر آلودگي صوتي، ترافيكي و زيست محيطي به همراه داشته است.
وي در ادامه اين نشست كه با هدف بررسي اجراي كمربندي غربي گناباد با حضور اعضاي شوراي هماهنگي ترافيك خراسان رضوي برگزار شد گفت: رفت و آمد روزانه تعداد زيادي خودروهاي سنگين موجب تخريب گسترده معابر عمومي و آسفالت طول مسير آنها و به طبع افزايش هزينه هاي شهرداري از سالهاي گذشته تاكنون شده است.
دبير شوراي هماهنگي ترافيك استانداري خراسان رضوي نيز در اين نشست ساخت كمربندي را از ضرورتهاي گناباد دانست و بر ضرورت سرعت بخشي در تعيين تكليف اجراي آن تاكيد كرد.
مهدي حسيني گفت: شوراي هماهنگي ترافيك استان با برگزاري جلسات متعددي در سطوح استاني و شهرستاني و انتخاب مشاور توجه خاص به اين مساله دارد و اجراي نهايي آن مستلزم بررسي ظرفيتها و نقاط قوت و ضعف و تهيه طرح مربوطه است.
وي افزودت: محور اصلي اكثر طرحهاي عمراني و ترافيكي بر روانسازي تردد وسائل نقليه و يا ماشين محور است در حالي كه بايد عابرمحور و يا بر پايه آسانسازي و كاهش مشكلات مردم و عابران پياده استوار شوند.
ساخت كمربندي گناباد از سالهاي گذشته مطرح بوده اما تاكنون راه به جايي نبرده است. به جز تسهيل حريم هيچ اقدامي براي اجراي اين كمربندي انجام نشده است.
طراحي كمربندي گناباد به طول دو هزار و 100 متر حدفاصل ميدان امام رضا(ع) و ميدان بجستان در دست انجام است كه بعد از تاييد نهايي شوراي هماهنگي ترافيك خراسان رضوي اجراي آن آغاز مي شود. با بهره برداري از اين كمربندي رفت و آمد خودروهاي سنگين به خارج شهر گناباد منتقل مي شود.
مرحله دوم ساخت كمربندي گناباد حدفاصل پليس راه تا بيدخت شامل ايمن سازي و روشنايي مسير نيز در مرحله طراحي قرار دارد كه با رفع نقايص توسط مشاور مربوطه و تاييد فني و ترافيكي در مراجع مربوطه عمليات اجراي آن شروع مي شود.
گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد. اين شهرستان به دليل واقع شدن در مسير استانهاي خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان به سمت مشهد محل عبور تعدادي قابل توجهي خودروهاي باري و مسافربري است.
خبرنگار: عليرضا حسن زاده **انتشار: حسين كريم زاده
2095/1858

سرخط اخبار استان‌ها