۱۲ شهریور ۱۳۹۶،‏ ۱۸:۱۰
کد خبر: 82653794
۰ نفر
پراید 111 به آخر خط رسید

تهران - ایرنا - در راستای سیاست های گروه خودروسازی سایپا، آخرین خودرو پراید 111 در كاشان تولید شد.

به گزارش عصر یكشنبه ایرنا از سایپا، بر اساس تاكید مدیر عامل گروه سایپا مبنی بر مدیریت مناسب خروج خانواده ایكس 100 از خطوط تولید گروه، در روز پنج شنبه (9 شهریورماه 1396)، آخرین خودرو پراید 111 در سایپا سیتروئن تولید شد و به صورت رسمی تولید این خودرو در این شركت به پایان رسید.
براساس این خبر، پس از اعلام رسمی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره پایان تولید خانواده ایكس 100 (خانواده پراید)، زودتر از موعد اعلامی از سوی سازمان ملی استاندارد این موضوع به سایت های تولیدی گروه سایپا اعلام شد و پس از آن شركت های تولیدی نسبت به برنامه ریزی و خروج این خودرو از پروسه تولید خود اقدام كردند.
همچنین شركت سایپا سیتروئن كه تولید خودرو ایكس 100 را از سال 1388 شروع و تاكنون نزدیك به 312 هزار دستگاه از این خودرو را تولید كرده، براساس برنامه ریزی انجام شده در روز نهم شهریورماه 1396 آخرین دستگاه از این خودرو را تولید كرده است.
به گزارش ایرنا، رضا تقی زاده معاون بازاریابی و فروش شركت خودروسازی سایپا هفته گذشته (ششم شهریور)
از آغاز آخرین طرح پیش فروش مشتریان خاص پراید با شناسایی مشتریان واقعی و مصرف كننده از هفتم شهریورماه خبر داد و گفت: در این طرح خودروی پراید با ارائه كد ملی از سوی افراد فقط به مشتریان واقعی و مصرف كننده ارائه می شود.
وی افزود: با اعلام خارج شدن پراید از خط تولید در هفته های گذشته، با موجی از تقاضا برای خرید این خودرو بویژه از سوی نمایندگی های فروش و نمایشگاه داران مواجه شدیم.
این مقام مسئول با اشاره به تجربه خارج شدن پیكان از خط تولید در سال های گذشته كه در نهایت منجر به افزایش بیش از 2 برابری قیمت آن در واپسین روزهای تولید شد، تصریح كرد: این طرح به منظور مقابله با ایجاد چنین شرایط قیمتی درباره پراید طراحی شد.
وی بیان داشت: در این طرح به هر فرد حقیقی مطابق با كد ملی اش و همچنین بررسی سوابق مشتریان، یك خودرو اختصاص خواهد یافت.
تقی زاده خاطرنشان كرد: دانشجویان، طلاب، زوج های جوان كه در سال جاری ازدواج كرده باشند، افراد جویای كار و بازنشستگان در این طرح در اولویت قرار خواهند داشت.
وی گفت: در این طرح برای نمایندگی های فروش سایپا هیچ سهمی در نظر گرفته نشده است و فرزندان بالای 18 سال خانواده ها در صورتی كه جویای كار باشند، با استعلام از طریق وزارت كار، رفاه و تامین اجتماعی می توانند به ثبت نام بپردازند؛ در این زمینه در چند مرحله از جمله ثبت نام و صدور دعوتنامه از مشتریان تقاضای ارائه مدارك خواهد شد.
معاون بازاریابی و فروش سایپا ادامه داد: افرادی كه اكنون از خودروی پراید استفاده می كنند نیز می توانند در این طرح مشاركت كنند.
تقی زاده تصریح كرد: سقف فروش پراید در این طرح بسته به نیاز مشتریان است، فروش به شیوه اینترنتی انجام خواهد شد و پس از اجرای این طرح همه خودروهای خانواده پراید از جمله وانت پراید از خط تولید خارج خواهند شد؛ در این طرح در تلاشیم نسبت به تامین خودروی همه ثبت نام كنندگان تا پایان سال اقدام كنیم.
تقی زاده یادآوری كرد: نزدیكترین جایگزین فعلی پراید می تواند گروه تیبا یا گروه ایكس 200 باشد كه مصرف كننده باید تا 25 درصد نسبت به پراید هزینه بیشتری بابت خرید آن متقبل شود؛ در این زمینه خواستار آن هستیم تا سیستم بانكی به یاری مشتریان بشتابد.
وی اظهار داشت: هم اكنون تولید هر دستگاه پراید با زیان حدود 30 تا 40 میلیون ریالی همراه است و فقط سال گذشته 12 هزار میلیارد ریال در تولید پراید زیان داشتیم.
این مقام مسئول در پاسخ به ایرنا خاطرنشان كرد: شركت سایپا متعهد می شود كه پس از خارج ساختن این خودرو از خطوط تولید، تا 10 سال به تامین قطعات آن بپردازد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
اقتصام**9132**1561**تنظیم: فرزانه سلامت بخش**انتشار:مژگان توانا