۷ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۵۱
کد خبر: 82648785
T T
۰ نفر

دستگیری شكارچی غیرمجاز مرال در چالوس

۷ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۵۱
کد خبر: 82648785
دستگیری شكارچی غیرمجاز مرال در چالوس

ساری - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره كل محیط زیست مازندران گفت كه شكارچی غیرمجازی كه یك راس مرال نر را در منطقه حفاظتی روستای ' اشكارلت ' شهرستان چالوس در غرب استان شكار كرده بود ، شناسایی و دستگیر شد.

كامیار ولیپور سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این شكارچی غیرمجاز با گزارش مردمی شناسائی شد و پس از بازرسی از منزلش با اخذ نیابت قضایی ، بخشی از لاشه مرال نر كشف شد.
وی گفت كه پرونده این شكارچی غیرمجاز پس از بررسی در یگان حفاظت محیط زیست برای بررسی قضایی و برخورد با قانونی به دستگاه قضایی ارسال شده است.
بر اساس مصوبه شورای عالی محیط زیست جریمه شكار مرال ( گوزن قرمز) 350 میلیون ریال است.
طبق گزارش محیط زیست مازندران در این استان 400 راس مرال تحت حفاظت زندگی می كنند.
مرال در ایران در گذشته در جنگل‌های شمال كشور از ساحل دریای خزر تا ارتفاعات البرز و جنگل‌های بلوط حاشیه زاگرس از آذربایجان تا استان فارس زندگی می‌كرد ، اما امروزه نسل آن در شمال غرب و غرب كشور به‌كلی نابود شده و آخرین بار 50 سال پیش در جنگل‌های ارسباران مشاهده شد.
در جنگل‌های ساحلی دریای خزر نیز به جز در یك یا دو منطقه حفاظت شده نسل آن منقرض شده‌است. این گونهٔ جانوری در كرانه‌های غربی دریای خزر در شهرستان ماسال موجود است و سایت حفاظتی و گردشگری زیستگاه مرال در این منطقه در حال راه اندازی است.
همچنین مرال در جنگل‌های كوهستانی دور از دسترس البرز مركزی و شرقی جمعیت مناسبی دارد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
۰ نفر