۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۰۷
کد خبر: 82642502
T T
۰ نفر
بهره برداری از 900 طرح عمرانی و خدماتی در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- در نخستین روز هفته دولت 900 طرح عمرانی، خدماتی، مخابرانی، درمانی و بهداشتی در شهرستان های مختلف استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی سه طرح نیز آغاز شد.

به گزارش ایرنا 825 طرح از این تعداد مربوط به حوزه مخابرات و ارتباطات است كه با هزینه یك هزار و 294 میلیارد ریال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بهره برداری قرار گرفت.
این طرحها شامل توسعه فیبر نوری، تلفن ثابت، توسعه اینترنت پرسرعت (ADSL) و ارتقای شبكه اینترنت 3G و 4G در 25 شهرستان استان خراسان رضوی است.
بهره برداری از 61 طرح عمرانی در بخش مركزی شهرستان تربت حیدریه نیز از برنامه های نخستین روز هفته دولت بود كه برای اجرای آنها 360 میلیارد ریال هزینه شده است.
در شهرستان تایباد استان خراسان رضوی نیز پنج طرح عمرانی و خدماتی با هزینه سه میلیارد و 620 میلیون ریال بهره برداری شد.
این طرحها شامل گلخانه، مرمت و بازسازی مزار شهدای روستای اسدآباد دربند، روشنایی معابر میادین اصلی شهر تایباد، توسعه شبكه برق رسانی روستایی و ساخت شبكه و نصب ترانس برای پایداری برق می باشد.
در شهرستان باخرز نیز 2 طرح عمرانی و خدماتی شامل مركز فرهنگی هنری و همایشهای شهدای آموزش و پرورش با هزینه یك میلیارد و 100 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
همچنین پنج طرح بهداشتی و درمانی با هزینه چهار میلیارد و 900 میلیون ریال در شهرستان خوشاب افتتاح شد كه شامل 2 خانه بهداشت روستایی، پانسیون پزشك، 2 واحد نمونه گیری آزمایشگاه است.
سه كلینیك سیار دندانپزشكی در خراسان رضوی نیز از جمله طرحهایی است كه امروز طی مراسمی به طور نمادین در یكی از مناطق حاشیه شهر مشهد رونمایی شد.
علاوه بر آن با آغاز هفته دولت 2 طرح عمرانی در شهرك صنعتی قوچان و شهرك صنعتی ماشین ابزار مشهد به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی سه طرح صنعتی در شهرك های صنعتی مشهد، نیشابور و فریمان آغاز شد.
مجموع اعتبار هزینه شده و پیش بینی شده برای پنج طرح مزبور در حوزه شهرك های صنعتی 25 میلیارد ریال است.
در هفته دولت امسال كه با آغاز كار دولت دوازدهم همزمان شده است، یك هزار و 317 طرح در قالب پروژه های متعدد در استان خراسان رضوی با هزینه بیش از 14 هزار و 495 میلیارد ریال بهره برداری خواهد شد.
به گفته استاندار خراسان رضوی پروژه های مورد بهره برداری در استان خراسان رضوی طی هفته دولت از نظر تعداد 14 درصد و از نظر هزینه 30 درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.
استان خراسان رضوی با جمعیت بیش از 6 میلیون نفر دارای ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و ۱۶۴ دهستان است.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم