۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82631149
T T
۰ نفر

دعوت كانون پرورش فكري از قصه گويان گيلاني

۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82631149
دعوت كانون پرورش فكري از قصه گويان گيلاني

رشت - ايرنا - كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در گيلان با انتشار فراخواني قصه گويان گيلاني را به بيستمين جشنواره بين المللي قصه گويي دعوت كرد .

سرپرست كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گيلان روز دوشنبه در اين باره به خبرنگار ايرنا، گفت: مربيان، قصه‌ گويان آزاد، پژوهشگران و نويسندگان در اين استان مي توانند با ارايه آثار در هر بخش اين جشنواره شركت كنند.
اسفنديار ضيائي افزود: بر اين اساس محورهاي بخش قصه‌گويي، قصه‌گويي آزاد با درون مايه آموزشي، تربيتي ويژه قصه‌ گويان ايراني و خارجي، رضوي ويژه قصه‌گويان ايراني و ادبيات عامه و فولكلور - شاهنامه و... ويژه قصه‌گويان ايراني اعلام شده است.
وي اظهار كرد: مربيان فرهنگي، هنري و ادبي مراكز فرهنگي ثابت، سيار و پستي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، قصه‌گويان آزاد از جمله روحانيون، معلمان، دانشجويان، اولياي تربيتي، كاركنان ستادي كانون، مادران و پدران و...، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، نوجوانان (14 تا 17 سال) عادي و فراگير و علاقه‌مندان به قصه‌گويي مي‌توانند در اين بخش از جشنواره شركت كنند.
سرپرست كانون پرورش فكري كودكان و نوجونان استان گيلان خاطر نشان كرد: مهلت ارسال لوح فشرده جشنواره قصه‌ گويي به دبيرخانه‌ استاني در اداره‌ كل كانون استان‌ گيلان تا پنجم شهريور ماه آينده تعيين شده است.
وي يادآور شد: دبيرخانه بيستمين جشنواره بين‌ المللي قصه‌گويي در بخش مقاله‌ نويسي نيز از علاقمندان دعوت كرده تا به پژوهش در موضوع‌ هاي استفاده از زبان وجودي در قصه‌گويي، قصه‌گويي و رشد مهارتهاي اجتماعي در كودكان و نوجوانان، قصه‌گويي و تربيت ديني در كودكان و نوجوانان، كاركردهاي روانشناختي قصه‌گويي در دنياي كودكان، قصه‌گويي دردنياي ديجيتال و چگونگي بازنويسي داستانهاي ديني براي قصه‌گويي بپردازند.
وي بيان داشت: تمامي علاقمندان از جمله نويسندگان، پژوهشگران، مربيان، معلمان، اساتيد، دانشجويان و اولياي تربيتي مي‌توانند در اين بخش از جشنواره شركت كنند.
ضيائي اضافه كرد: علاقمندان براي شركت در بخش داستان نويسي با گروه سني 18 سال به بالا شامل مربيان، نويسندگان، دانشجويان، اولياي تربيتي، والدين و فرهيختگان حوزه ادبيات كودك و نوجوان و... نيز بايستي آثاري را با موضوع فرهنگ رضوي، سيره‌ امام رضا(ع) خلق و تا 29 مرداد ماه جاري به دبيرخانه استاني در اداره‌ كل كانون استان‌گيلان ارسال كنند.
وي با بيان اين كه علاقمندان مي‌توانند مقاله‌ ها و داستان‌ هاي خود را به نشاني الكترونيكيghesgilan@gimail.com دبيرخانه استاني جشنواره ارسال كنند، تصريح كرد:
براي كسب اطلاعات بيشتر در باره شرايط شركت به پايگاه خبري كانون به نشاني www.kanoonnews.ir مراجعه كنند.
31 مركز فرهنگي هنري ثابت، يك‌ كتابخانه سيار روستايي، چهار كتابخانه پستي و دو مركز فراگير (ويژه كودكان و نوجوانان داراي نياز‌هاي خاص) در استان گيلان فعال است.
بر اساس آخرين آمار كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گيلان، بيش از 50 هزار كودك و نوجوان در استان عضو مراكز كانون هستند.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده:بابايي
7286 /6030

سرخط اخبار استان‌ها