۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82609541
T T
۰ نفر

5 ایرانی دارنده حكم ثبت ركورد در گینس

۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82609541
5 ایرانی دارنده حكم ثبت ركورد در گینس

بوشهر- ایرنا- مسئول ثبت ركوردهای گینس در ایران گفت: با ثبت ركورد شنا با دستان بسته در آبهای آزاد توسط 'الهام سادات اصغری ' نام نخستین بانوی ایرانی در كتابهای گینس ثبت شد و شمار ایرانیان دارنده حكم ثبت ركورد در گینس به پنج نفر رسید.

روح الله دشمن زیاری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این شناگر موفق شد با دستان بسته به مدت بیش از سه ساعت در آبهای خلیج فارس شنا و ركورد جهانی در این زمینه ثبت كند.
وی بیان كرد: این بانوی شناگر 35 ساله تهرانی با حضور نماینده گینس در ایران، ركوردش را به نام ایران و بوشهر در كتاب ركوردهای جهان به ثبت رساند.
دشمن زیاری یادآور شد: این بانوی ایرانی با پوشش اسلامی ركورد شنا با دستان بسته در آبهای آزاد را كه در اختیار پائلو كارزری (مرد ایتالیایی) بود شكست و آن را به خود اختصاص داد.
وی یادآور شد: اكنون در ایران علاوه بر الهام سادت اصغری چهار نفر دیگر نیز حكم ثبت ركورد گینس دارند كه 2 مورد آن در رشته فوتبال در بخش تعداد گل زده و روپایی و 2 مورد نیز در رشته طناب زنی و بیشترین ضربه زدن به توپ با شانه است.
دشمن زیاری افزود: سه ایرانی نیز نام آنها در سایت كتاب گینش ثبت شده ولی به دلیل پیگیری نكردن هنوز مدرك خود را دریافت نكرده اند كه یكی از آنان علی دایی با بیشترین گل ملی در رشته فوتبال در جهان است.
وی افزود: هم اكنون در ایران 20 نفر برای ثبت ركورد در گینس اعلام آمادگی كرده اند كه از این شمار تنها پنج نفر مدارك مورد نیاز را تحویل دادند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انشتار دهنده: خدانظر خواجه
۰ نفر