۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۳
کد خبر: 82609527
T T
۰ نفر

تجليل از 2 استاد برجسته دانشگاه در اردبيل

۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۳
کد خبر: 82609527
تجليل از 2 استاد برجسته دانشگاه در اردبيل

اردبيل- ايرنا- آئين تجليل از استادان برجسته دانشگاه دكتر داور شيخاوندي و دكتر محمد زاهدي اصل روز سه شنبه در سالن آمفي تئاتر دانشكده علوم پايه دانشگاه محقق اردبيلي برگزار شد.

به گزارش ايرنا، مدير بنياد نخبگان استان اردبيل در اين آئين بر ترويج فرهنگ نخبه پروري و تجليل از فرهيختگان تاكيد كرد و گفت: اين بنياد تجليل از فرهيختگان و دانشمندان را در دستور كار قرار داده تا از اين طريق فرهنگ نخبه پروري و پاسداشت ارزش هاي علمي ارتقا يابد.
دكتر حسين شايقي افزود: تجليل از نخبگان ،نخبه پروري و نخبه شناسي از اهداف اصلي بنياد ملي نخبگان استان است تا مفاخر علمي كشور شناسايي و به مردم معرفي شوند.
وي اظهار كرد: تجليل از اين 2 بزرگوار و استاد برجسته اردبيلي با همكاري انجمن مددكار اجتماعي ،دانشگاه محقق اردبيلي و انجمن مديريت دولتي ،استانداري اردبيل و بنياد نخبگان استان با هدف شناساندن آنان به جامعه و استفاده از خدمات ارزنده آنان در رشته هاي تخصصي آنان مي باشد.
مدير بنياد نخبگان استان اردبيل با بيان اينكه دانشمندان ،فرهيختگان و نخبگان علمي سرمايه ملت هستند افزود: اين دانشمندان و نخبگان هستند كه مي توانند در توسعه پايدار و همه جانبه نقش مهمي را در كشور ايفا كنند.
شايقي گفت: اردبيل مهد سرآمدان و فرهيختگاني است كه لازم است همه آنها شناسايي و مورد تجليل قرار گيرند.
در اين آئين از استادان دانشگاه دكتر محمد زاهدي اصل و دكتر داور شيخاوندي تجليل شد.
دكتر محمد زاهدي اصل در سال 1324 در روستاي نيار اردبيل متولد شد، مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد را به ترتيب در رشته مددكاري اجتماعي و مديريت امور فرهنگي در تهران گذراند و دكتراي مديريت اجتماعي را در سال 1367 در تركيه اخذ كرد.
وي يكي از مددكاران با تجربه‌اي است كه اسلوب، دانش و تكنيك اين حرفه را در كلاس
هاي درس آموزشگاه خدمات اجتماعي آموخته و پس از آن سال هاي طولاني تلاش و تحقيق و تدريس و تاليف را پشت سر گذاشته است.
در حال حاضر وي در دانشگاه علامه طباطبايي، دانشگاه شاهد و امام حسين (ع) به تدريس خدمات اجتماعي، مددكاري جامعه‌اي و … در مقاطع مختلف مي‌پردازد
دكتر داور شيخاوندي متولد سال 1312 اردبيل است كه تحصيلات كارشناسي را در دانشسراي عالي تهران، كارشناسي ارشد و دكتراي جامعه شناسي را از دانشگاه سوربن پاريس اخذ كرده است.
تدريس در دانشگاه كلمبياي نيويورك، تدريس در دانشگاه آزاد اسلامي و كارهاي تحقيقاتي در اسپانيا و فرانسه از جمله فعاليت هاي وي مي باشد.
دكتر شيخاوندي عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي و مديرگروه مسائل و آسيب‌هاي اجتماعي علمي- تخصصي انجمن جامعه شناسي ايران هم است .
خبرنگار: يعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شيرزاد
7110/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها