۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۴
کد خبر: 82609509
T T
۰ نفر
شمار ايرانيان دارنده حكم ثبت ركورد درگينس به پنج نفر رسيد

بوشهر- ايرنا- مسئول ثبت ركوردهاي گينس در ايران گفت: با ثبت ركورد شنا با دستان بسته در آبهاي آزاد توسط 'الهام سادات اصغري ' نام نخستين بانوي ايراني در كتابهاي گينس ثبت شد و شمار ايرانيان دارنده حكم ثبت ركورد در گينس به پنج نفر رسيد.

روح الله دشمن زياري روز سه شنبه درگفت وگو با ايرنا افزود: اين شناگر موفق شد با دستان بسته به مدت بيش از سه ساعت در آبهاي خليج فارس شنا كند و با ركورد جهاني در اين زمينه ثبت كند.
وي بيان كرد: ثبت ركورد اين بانوي شناگر 35 ساله تهراني با حضور نماينده كتاب گينس در ايران، ركوردش را به نام ايران و بوشهر در كتاب ركوردهاي جهان به ثبت رساند.
دشمن زياري يادآور شد: اين بانوي ايراني با پوشش اسلامي ركورد شنا با دستان بسته در آبهاي آزاد را كه در اختيار پائلو كارزري (مرد ايتاليايي) بود را شكست و آن را به خود اختصاص داد.
وي يادآور شد: ه اكنون در ايران علاوه بر الهام سادت اصغري چهار نفر ديگر نيز دارنده حكم ثبت ركورد گينس هستند كه 2 مورد آن در رشته فوتبال در بخش تعداد گل زده و روپايي و 2 مورد نيز در رشته طناب زني و بيشترين ضربه زدن به توپ با شانه است.
دشمن زياري افزود: سه ايراني نيز نام آنها در سايت كتاب هاي گينش ثبت شده ولي به دليل پيگيري نكردن هنوز مدرك خود را دريافت نكرده اند كه يكي از آنان علي دايي با برخورداري بيشترين گل ملي در رشته ورزشي فوتبال در جهان است.
وي افزود: هم اكنون در ايران 20 نفر براي ثبت ركورد در گينس اعلام آمادگي كرده اند كه از اين شمار تنها پنج نفر مدارك مورد نياز را تحويل دادند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهرياري** انشتار دهنده: خدانظر خواجه