۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82598683
T T
۰ نفر
مرور مطالب مطبوعات محلي استان اصفهان - شنبه 24 تير 96

اصفهان- ايرنا- آلودگي هوا منشاء داخلي دارد، جلسه امنيتي درباره زاينده رود، 400 بيمار در انتظار پيوند اعضا و 100 درصد جرايم موديان مالياتي بخشيده مي شود ؛ از مهمترين مطالب روزنامه هاي امروز شنبه در استان اصفهان است.

روزنامه 'سيماي شهر' در مطلبي با عنوان ' آلودگي هوا منشاء داخلي دارد 'به نقل از مديركل مديريت بحران استان اصفهان نوشت: وضعيت بحراني نداشته ايم و در حد كنترل بوده است و محيط زيست و سازمان هواشناسي مرتب وضعيت را بررسي مي كند و اين وضعيت عادي است.
منصور شيشه فروش افزود: وضعيت آلودگي هواي شهر اصفهان گرد و غباري است كه منبع داخلي دارد و مناطق مركزي كشور را در بر گرفته است و به دليل وزش بادهاي شديد گرد و خاك از مناطق كويري وارد اصفهان شده است.
اين روزنامه در مطلب ديگري با عنوان 'تعطيلي 60 مدرسه در استان اصفهان بر اثر نشست زمين' به نقل از مدير كل نوسازي و تجهيز مدارس استان اصفهان نوشت: بر اثر خشكسالي و نشست زمين 60 مدرسه اين استان تعطيل شده است.
محمد حسين سجاد افزود: اين مدارس بيشتر در شهرهاي زرين شهر ، فلاورجان ، پيربكران و برخوار هستند و دانش آموزان آنها به مكان هاي آموزشي ديگر منتقل شدند .
روزنامه 'اصفهان زيبا' هم در مطلبي با عنوان 'جلسه امنيتي درباره زاينده رود' به نقل از نماينده برخوار شاهين شهر و ميمه نوشت:زاينده رود محل اختلاف بين اين استان و آن استان يا شرق و غرب استان نيست، زاينده رود تمدن بزرگ مردم ايران است و بايد احيا شود.
حسينعلي حاجي دليگاني با اشاره به وضعيت سطح آب دشت برخوار افزود: زماني در سال هاي 53 و 54 سطح آب در شش متري بود و امروز اين سطح به 250 متري رسيده و معيشت اكثريت مردم حوزه انتخابيه ام كه از راه كشاورزي است در معرض خطر جدي قرار گرفته است.
اين روزنامه در مطلب ديگري با عنوان اينكه 'اصفهان صاحب مدال برنز جمعيت كشور 'به نقل از مديركل ثبت احوال استان اصفهان نوشت :طبق آخرين سرشماري صورت گرفته جمعيت استان اصفهان حدود پنج ميليون و 120 هزار نفر بوده و سومين استان پر جمعيت كشور محسوب مي شود.
حسين غفراني در همايش جمعيت استان اصفهان افزود: موضوع جمعيت يكي از مولفه هاي قدرت براي هر كشور است و دغدغه ها و چالش هاي برنامه ريزان جامعه از موجبات تشكيل اين همايش بوده است.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبي با عنوان ' 400 بيمار در انتظار پيوند عضو' به نقل از مسئول واحد فراهم آوري اعضاي پيوندي بيمارستان الزهرا(س) اصفهان نوشت: از ابتداي امسال تا كنون 56 بيمار نيازمند عضو در اصفهان با پيوند اعضاي بيماران مرگ مغزي و داوطلبان به زندگي دوباره بازگشتند.
مريم خليفه سلطاني افزود: در اين مدت هفت عضو افراد مرگ مغزي نيز از اصفهان براي پيوند به بيمارستان نمازي شيراز ارسال شده است.
وي با اشاره به اينكه 400 بيمار نيازمند همچنان در انتظار پيوند هستند گفت: دارندگان گروه خوني 'o' بيشترين متقاضيان پيوند در استان هستند.
اين روزنامه در مطلب ديگري به نقل از معاون بهره برداري شركت آبفا استان اصفهان نوشت: در حال حاضر بيش از 2 هزار پمپ غير مجاز كشف شده است و در صدد رسيدگي و تبديل اين پمپ ها از غير مجاز به مجاز هستيم.
مجتبي قباديان افزود: در نظر داريم با استفاده از سيستم تله متري، تله كنترل و سامانه نجما توزيع عادلانه آب صورت گيرد و ادارات و دستگاه ها و مراكز درماني- آموزشي با نصب مخازن استراتژيك تبعات بحران كم آبي را به حداقل برسانند.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبي به نقل از مدير كل امور مالياتي استان اصفهان نوشت : در صورت پرداخت ماليات 100 درصد جرايم موديان مالياتي بخشيده مي شود .
مراد اميري گفت: جرايم موديان مالياتي به ويژه شركت هاي توليدي، صنعت و معدن به صورت صد درصد بخشيده شده و فعالان توليد و معدن از اين بخشودگي بهره مند مي شوند.
اين روزنامه در مطلب ديگري با عنوان 'فاز سوم مترو از اول مرداد مسافر گيري مي كند 'به نقل از شهردار اصفهان نوشت: در راستاي تلاش جهادي و جهش عمراني نصف جهان پروژه هاي بزرگ شهر در حال اتمام است و شمارش معكوس براي افتتاح آنها آغاز شده است.
مهدي جمالي نژاد به پيشرفت 97 درصدي پل شهيدان اشكاوند، سالن گلستان شهدا، عمليات اجرايي فاز اول پرديس هنر و بهره برداري غير رسمي از فاز سوم خط يك قطار شهري اشاره و تصريح كرد: به مدت يك ماه تست هاي لازم در فاز سوم قطار شهري انجام و سپس از اول مردادماه مسافرگيري انجام مي شود.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبي به نقل از جواد محمدي فشاركي ، مدير بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان از كشف سه هزار عدد انواع فريم عينك خارجي قاچاق در يك واحد صنفي تخليه بار خبر داد و نوشت: در بازرسي به عمل آمده توسط بازرسان مديريت بازرسي و نظارت اصناف استان از يك واحد صنفي تخليه بار در اصفهان، تعداد سه هزار عدد انواع فريم عينك خارجي قاچاق به ارزش يك ميليارد و 200 ميليون ريال جمع آوري و جهت انجام سير مراحل قانوني تحويل مراجع ذيصلاح شد.
اين روزنامه در مطلب ديگري به نقل از روابط عمومي حوادث و فوريت هاي پزشكي استان اصفهان با عنوان درگيري سارقان با تكنسين هاي فوريت هاي پزشكي اصفهان در حين ماموريت نوشت: تكنسين هاي فوريت هاي پزشكي اصفهان كه در نخستين ساعات امروز براي انجام يك ماموريت به اتوبان صياد شيرازي ، ورودي باغ غدير اعزام شده بودند، در حين انجام وظيفه، گرفتار دو نفر سارق شدند و آنان با چاقو به اين دو امدادگر حمله كردند .
قضيه از اين قرار بود كه دو نفر موتورسوار دچار حادثه شده بودند، اما با وجودي كه تكنسين هاي اورژانس براي انتقال آنان به بيمارستان اصرار داشتند، مصدومان به علت مفقود شدن تلفن همراه يكي از آنان در صحنه حادثه ، از سوار شدن به آمبولانس امتناع مي كردند و تنها وسايل شخصي خود از جمله لپ تاپ را داخل كابين گذاشته بودند .
ناگهان تكنسين هاي واحد امدادي متوجه شدند كه فردي با ورود به خودرو قصد سرقت وسايل مصدومان و ةآمبولانس را دارد ، كه هنگاميكه براي ممانعت از دزدي آنان اقدام كردند، سارقان با تكنسين ها درگير شدند و يكي از آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند .
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علي نعماني - انتشار دهنده : عمادي

سرخط اخبار استان‌ها