عرضه آلات و ادوات قليان در واحدهاي صنفي اصفهان ممنوع است

اصفهان- ايرنا- مدير بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: فروش هر نوع ادوات و ابزارآلات قليان توسط واحدهاي صنفي مربوطه تخلف و ممنوع است.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي مديريت بازرسي و نظارت اصناف استان روز جمعه به نقل از ' جواد محمدي فشاركي'، افزود: با واحدهاي صنفي كه اين نوع اجناس را در معرض فروش يا در ويترين‌ مغازه به نمايش بگذارند براساس قانون برخورد مي شود.
وي اضافه كرد: از اول تير امسال طي بازرسي به عمل آمده از صنوفي كه مبادرت به عرضه ادوات قليان كرده اند به 14 واحد صنفي متخلف اخطاريه داده شد و 6 واحد صنفي نيز پلمب شدند.
محمدي فشاركي ادامه داد: اين اقدام در قالب طرح مقابله با عرضه قليان و آلات و ادوات آن در استان اصفهان، اجراي قانون جامع مبارزه با دخانيات و حفظ سلامتي مردم انجام مي شود.
وي از فروشندگان ادوات قليان خواست شغل خود را تغيير دهند و جواز كسب رسته هاي ديگر را انتخاب كنند.
مدير بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به اينكه براي صنوف مرتبط با قليان كه تغيير شغل مي دهند، مشوق هايي در نظر گرفته شده است، توضيح داد: كاهش روال اداري، تسهيل در صدور پروانه كسب جديد و ارائه تخفيفات مربوطه از جمله مشوق ها در اين زمينه است.
وي افزود: بازرسان مديريت بازرسي و نظارت اصناف استان، عرضه كنندگان آلات و ادوات قليان را شناسايي ضمن جلوگيري از ادامه فعاليت آنان براي اعمال قانون، آنها را به مراجع قضايي معرفي خواهند كرد.
محمدي فشاركي گفت: اميدواريم با اقدامات در حال انجام تا پايان تابستان امسال فعاليت تمامي واحدهاي صنفي عرضه كننده ادوات قليان در اصفهان متوقف شود.
د/ 7153 / 2093 ** خبرنگار: هُدا استكي ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

سرخط اخبار استان‌ها