۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۵۰
کد خبر: 82583857
T T
۰ نفر
چمران: 50 درصد آب تهران از منابع زيرزميني تامين مي شود

تهران- ايرنا- رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: در حال حاضر 50 درصد آب شهر تهران از منابع زير زميني تامين مي شود كه اين منابع غير قابل جايگزين هستند و بايد از هر امكاني براي صرفه جويي استفاده كنيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مهدي چمران روز يكشنبه در سيصد و پنجاه و ششمين جلسه رسمي شورا با اشاره به هشدار رييس كميسيون امنيت مجلس كه موضوع آب را يك مسئله امنيتي اعلام كرده گفت: اصلاح الگوي مصرف آب و صرفه جويي توسط مردم و نهادهاي دولتي و سازمان آب يك ضرورت است.
وي ادامه داد: در حال حاضر در شهر تهران از منابع آب هاي زير زميني استفاده مي شود اما بايد بدانيم كه اين منابع جايگزين ندارند و به زودي روزي مي رسد كه نمي توانيم از آن ها استفاده كنيم.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران افزود: 50 درصد آب تهران از طريق سدها و 50 درصد ديگر از منابع زير زميني تامين مي شود و اين در حالي است كه منابع زير زميني غير قابل جايگزين هستند و بايد از همه امكانات براي صرفه جويي و اصلاح الگوي مصرف از سوي مردم و نهاد ها و سازمان ها استفاده شود.
وي خاطرنشان كرد: بر اساس گفته هاي مدير عامل سازمان آب و فاضلاب در حال حاضر 20 درصد آب در انتقال آب از تصفيه خانه ها به منازل هدر مي رود لذا اصلاح شبكه هاي انتقالي آب نيز بايد از سوي سازمان آب در دستور كار قرار گيرد.
* براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: سيد جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
۰ نفر