۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۹
کد خبر: 82583299
T T
۰ نفر
عبدخدایی: اختلافات داخلی با مذاكره حل می شود/ طرح شكایت از منافقین به اتهام جنایت علیه بشریت

تهران- ایرنا- دبیركل جمعیت فداییان انقلاب اسلامی تصریح كرد:دعوای ایدیولوژیك و عقیدتی بین جناح ها وجود ندارد و اختلاف سلیقه بر سر نحوه اداره كشور است كه آن هم با مذاكره حل می شود.

مهدی عبدخدایی روز یكشنبه به ایرنا گفت: آتش بس زمانی صورت می گیرد كه یكی از دو طرف اصل نظام را قبول نداشته باشد. اختلاف بالا گیرد و تساوی قدرت مانع از پیروزی یكی بر دیگری شود. مانند تمام آتش بس هایی كه در دنیا شاهد بوده ایم.
وی افزود: هر دو جناح در ایران ولایت فقیه را قبول دارند و كسی متعرض اصل نظام نیست. اختلاف بین امت هم به فرموده رسول اكرم(ص) رحمت است. این تمایزات تا زمانی كه اصل نظام به خطر نیفتاده خوب است. دو طرف هم باید با مذاكره سلیقه های خود را به هم نزدیك كنند.
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: حضرت علی(ع) در مسجد خطابه می كرد كه یكی از خوارج با صدای بلند گفت: این« ملحد» چقدر خوب صحبت می كند.اصحاب خشمگین شدند و درصدد مجازات این فرد برآمدند. علی(ع) فرمود: چه نیك است اگر او را ببخشید. چنانچه نمی توانید گذشت كنید شما هم تنها می توانید به او بگویید ملحد و حق اقدام دیگری را ندارید.
عبدخدایی گفت: پایه نظام اسلامی تا این حد قوی است. امام خمینی(ره) در یكی از بیاناتشان فرمودند كه اگر شخصی به من توهین كرد من می بخشم و كسی حق مجازات كردن وی را ندارد. اما به نظام نباید توهین و علیه آن اقدام كرد چرا كه حفظ نظام ارجح بر هر چیز دیگر است.
وی با تاكید بر اینكه مادامی كه گروهی علیه نظام حركت و اقدام نكرده اند ، آزاد است كه انتقاد كند چرا كه آزادی بیان یك حق است، تاكید كرد: همه باید حركت شاقول نظام یعنی ولی فقیه را زیر نظر داشته و به آن سمت گام بردارند. مقام معظم رهبری ارزشی برای مقام قایل نیستند و رهبری را فقط به خاطر حفظ اسلام می خواهند.
عبدخدایی گفت: آقای روحانی مشكلی با نظام ندارد. اگر چنین چیزی وجود داشت مقام معظم رهبری خیلی بهتر از دیگران این را متوجه می شدند و در مقابل آن می ایستادند. چنانچه در مقابل سند 2030 قاطعانه موضع گرفتند.
وی با اشاره به نشست دیروز منافقین در پاریس افزود: منافقین و داعش در یك خط قرار دارند. بسیاری از ابرقدرت ها از منافقین حمایت علنی می كنند. ولی در ظاهر از داعش اعلام برائت و مخفیانه به آن مدد می رسانند.
عبدخدایی اظهار داشت: داعش و منافقین هر دو از نظر ملل آزاده ای چون ملت ایران دستشان به خون مردم آلوده است. آنها موجودات منفوری هستند كه كف گیرشان به ته دیگ خورده است و تلاش های مذبوحانه می كنند.
وی تصریح كرد: گروهك رجوی در زمان جنگ به صدام پناه بردند و هیچ ملتی گروهی را كه به دامن دشمن پناه برد، قبول نمی كنند. عمر منافقین به آخر رسیده است و با این جست و خیزهای مذبوحانه نیز دستشان به جایی بند نمی شود.
عبدخدایی در پاسخ به این سوال ایرنا كه آیا می توان از منافقین به خاطر به شهادت رساندن 17 هزار نفر و به اتهام جنایت علیه بشریت شكایت كرد، گفت: می توان چنین كاری را كرد اما چون سازمان های بین المللی دنیا دست حامیان منافقین یعنی آمریكا است نتیجه گرفتن از چنین شكایتی محل تردید است. هر چند طرح این شكایت مشكلی ندارد.
میزگرد3081*1436* خبرنگار: ناصر غضنفری*انتشار: داود پورصحت*
۰ نفر