۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۲۱
کد خبر: 82565304
T T
۰ نفر
حوادث تروریستی مجلس و حرم امام با حضور فرمانده حفاظت سپاه در كمیسیون امنیت ملی بررسی شد

تهران-ایرنا- حوادث تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام (ره) با حضور فرمانده حفاظت سپاه پاسداران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و مدیركل حراست مجلس در كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

«سید حسین نقوی حسینی»روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به حضور سردار علی اصغر گرجی زاده در جلسه امروز چهارشنبه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فرمانده حفاظت سپاه پاسداران شرایط امنیتی مجلس را از ابتدا تا كنون تشریح كرد.
سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سردار گرجی زاده توضیح داد كه به لحاظ طراحی پیش بینی ها و طراحی های امنیتی انجام شده بود ولی اغلب مصوبات انجام نشده بود.
نقوی حسینی بیان كرد: فرمانده حفاظت سپاه با بیان این كه مكاتبات انجام شده طی سالهای گذشته و به صورت مكرر موجود است گفت كه برای مثال ما پیشنهاد نصب دستگاه هشدار دهنده در ابتدای ورودی مجلس را داده ایم، ولی مجلس عمل نكرده است.
سخنگوی كمیسیون امنیت ملی ادامه داد: گرجی زاده گفت كه محل مراجعات مردمی، متفاوت با ورودی های دیگر طراحی شده است چون در این قسمت مردم عادی آمد و رفت می كنند.
نقوی حسینی همچنین به حضور سردار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جلسه امروز كمیسیون امنیت ملی اشاره كرد و گفت: وی اظهار داشت كه وظایف نیروی انتظامی در چارچوب مصوبات انجام می شود هماهنگونه كه در حرم حضرت امام (ره) بموقع اقدام شد.
سخنگوی كمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: «سید محمدمهدی صدیقی» مدیركل حراست مجلس نیز با حضور در جلسه این كمیسیون درباره حوادث مجلس توضیحاتی ارائه كرد.
نقوی حسینی بیان كرد: مدیركل حراست با بیان این كه وظایف حراست به طور كلی در داخل مجلس است تصریح كرد كه دستگاه های امنیتی هشدارهای امكان انجام عملیات تروریستی در اطراف یا داخل ساختمان مجلس را داده بودند.

**داعش با شكست در سرزمین ها، در حال تكثیر در سایر كشورها است / نیروی ویژه ضد تروریستی تشكیل شود
نقوی حسینی گفت : در ادامه جلسه امروز، كواكبیان، برزگرریا، صفاری، گودرزی، چنارانی، دهقانی، حسن بیگی، علوی، برومندی، از اعضای كمیسیون اظهار نظر كردند.
سخنگوی كمیسیون امنیت مجلس با بیان این كه داعش در سرزمین ها شكست خورده و در حال تكثیر و توزیع در سایر كشورها هستند، گفت: در این جلسه جمع بندی شد كه نخست باید شرایط جدید را بشناسیم و برنامه های خود را با شرایط جدید تطبیق كنیم و دوم اینكه اقدامات فوری از قبیل استقرار دستگاه هشداردهنده باید انجام شود.
نقوی حسینی ادامه داد: سوم اینكه برنامه جامع تامین امنیت در ابعاد مختلف باید طراحی و اجرا شود. آموزش همه نیروها هم باید در دستور كار قرار گیرد تا تمركز بر انجام وظیفه صد در صد انجام شود و اگر امكان دارد یك نیروی ویژه ضد تروریستی تشكیل شود.
وی افزود: در این جلسه به كمیته امنیت كمیسیون امنیت ملی مجلس ماموریت داده شد تا گزارش دقیقی تهیه و پیشنهادات ارائه شود و كار را پی گیری كند.
**تروریسم را باید در سرچشمه خشك كنیم
نقوی حسینی گفت: در ابتدای این جلسه كه با حضور مسئولان امنیتی، انتظامی و نظامی و با هدف حوادث تروریستی اخیر تهران برگزار شد، علاء الدین بروجردی رئیس كمیسیون ضمن تشریح موضوع تروریسم تكفیری و ابعاد آن گفت كه جمهوری اسلامی مستحكم تر از این هاست كه چند نفر تروریست بی ریشه ، تاثیری بر آن بگذارد ولی ما هم باید به دنبال امنیت پایدار باشیم.
سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بروجردی با بیان این كه تروریسم را باید در سرچشمه خشك و ریشه كن كنیم افزود كه در ارتباط با حادثه اخیرهم با توجه به شرایط ، پیش بینی هایی شده بود و می بایست تمهیدات لازم را تدارك می دیدیم كه حتی داخل هم اتفاق نیافتد.
نقوی حسینی گفت: رئیس كمیسیون امنیت ملی بیان كرد كه اگر چه از ابعاد فاجعه جلوگیری شد و لطف خدا و تلاش نیروهای ذیربط باعث كنترل و جمع آوری آن شد، اما باید آسیب ها را شناسایی و رفع كرد و امنیت را با شرایط جدید تنظیم كرد.
سخنگوی كمیسیون امنیت ملی مجلس هم چنین گفت: در این جلسه دو نفر از كارمندان دفاتر نمایندگان كه در متن حادثه بودند و شاهد ماجرا بوده اند، مشاهدات خود را توضیح دادند.
به گزارش ایرنا، در دو حمله تروریستی جداگانه كه صبح چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت كه در نتیجه آن، 17 شهید و 56 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یكی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر كرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاكت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عكس ترویستها اعلام كرد: «تیم عملیاتی داعش كه در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشاركت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تكفیری بودند كه پس از جذب توسط گروهك تروریستی داعش، از كشور خارج شده و در جنایات این گروهك تروریستی در موصل و رقه مشاركت داشتند.»
گروهك تروریستی داعش روز چهارشنبه مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را برعهده گرفته بود.
سیام**3070**1449**تنظیم كننده: داود نخ كوب نیاسر**انتشار دهنده: امیر كاردان راد
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست