۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82555797
T T
۰ نفر
استاندار سیستان و بلوچستان جایزه نخست ملی محیط زیست ایران را كسب كرد

زاهدان - ایرنا - علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست كشور جایزه نخست دوازدهمین دوره ملی محیط زیست ایران را كسب كرد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، این جایزه به پاس تلاشهای ارزشمند استاندار در زمینه نهادینه كردن دیدگاه زیست محیطی در طرحهای توسعه ای استان، بازنگری طرح آمایش و توسعه و ترویج فرهنگ محیط زیست و جلب مشاركت مردم به علی اوسط هاشمی اعطا شد.
به گزارش ایرنا یك میلیون و 489 هزار و 590 هكتار معادل 9/7 درصد (هفت و 9 دهم درصد) از كل مساحت سیستان و بلوچستان منطقه حفاظت شده و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.
گونه های جانوری و گیاهی استان در 13 منطقه شامل پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی و مناطق شكار ممنوع شامل مناطق حفاظت شده گاندو، جنگلی شیله، جنگلی بیرك و جنگلی پوزك، مناطق شكار ممنوع بزمان، بلبل آب نصرت آباد، مك سرخ و پزم و پناهگاه حیات وحش هامون و آثار طبیعی ملی تفتان، پیرگل خاش، سرو زربین سنگان و گل فشان تنگ كنارك زیست می كنند.
جنگل حرا، بسترهای علفی، سواحل شن و ماسه ای، رودخانه ها و تالاب ها از مهم ترین زیستگاه های گونه های جانوری سیستان و بلوچستان است.
تمساح پوزه كوتاه و سنجاب بلوچی از جمله گونه های جانوری سیستان و بلوچستان است كه به گفته كارشناسان در دیگر نقاط كشور نمی توان آثاری از زیست آنها مشاهده كرد.
در بین پستانداران علاوه بر خرس سیاه و سنجاب بلوچی همچنین كل، بز، قوچ، میش، جبیر، آهو، گربه وحشی و كاراكال در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان زیست می كنند.
در بین پرندگان نیز دراج، هوبره، زاغ بور، گیلانشاه خالدار، پلیكان خاكستری باكلان و انواع پرندگان شكاری از جمله بحری، بالابان، هما، عقاب طلایی و عقاب ماهیگیر در این استان قابل مشاهده برای علاقه مندان به محیط زیست است.
7316**3213 دریافت كننده: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اكبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال كنید. @irnazahedan

سرخط اخبار استان‌ها