۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۳
کد خبر: 82541925
T T
۰ نفر
سوم خرداد؛ بارزترين جلوه نصرالهي در تاريخ دفاع مقدس است

تهران - ايرنا - ارتش جمهوري اسلامي ايران به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر، بيانيه اي صادر و در آن، سوم خرداد را بارزترين جلوه نصرالهي و از زيباترين روزهاي دفاع مقدس دانست.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي ارتش، در اين بيانيه آمده است: در سوم خرداد سال 1361، شهر مقاوم خرمشهر كه پس از 35 روز پايداري و مقاومت در چهارم آبان 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 19 ماه اسارت، توسط رزمندگان اسلام آزاد شده و پرچم پر افتخار اسلام بر فراز اين شهر به اهتزاز در آمد.
در ادامه اين بيانيه با تصريح بر اين مطلب كه خرمشهر، براي ملت ما تنها يك شهر نيست، بلكه تاريخ گوياي پايداري، ايثار و جاودانگي مي باشد، آمده است: خرمشهر، حديث مقاومت و جانبازي ملتي است كه براي دفاع از خاك پاك كشور خود، از جوانان برومند خويش گذشتند تا بر دروازه آن نغمه فتح و ظفر بخوانند.
ارتش جمهوري اسلامي ايران همچنين در بيانيه خود با بيان اينكه سوم خرداد و فتح خرمشهر، آئينه گويايي از تاريخ دفاع مقدس، جهاد آگاهانه و شجاعت امت خداجوي ايران اسلامي مي باشد، آورده است: عمليات بيت‌المقدس و حماسه آزادسازي خرمشهر يكي از نقاط عطف دفاع مقدس هشت ساله و تاريخ ايران عزيز به شمار مي‌رود كه طي آن پيام مقاومت و ستم ‌ناپذيري ايرانيان غيور و غيرتمند و تربيت ‌يافتگان مكتب قرآن و عترت عليهم‌السلام، رساتر از هميشه، به گوش جهانيان رسيد.
اين بيانيه افزوده است: آزادي خرمشهر فراتر از يك دستاورد سترگ در عرصه نظامي و نماد و الگويي ماندگار و الهام‌بخش از روح مقاومت، ايستادگي، ولايتمداري و اتحاد ثمر بخش نيروهاي مسلح و ملت شريف و مؤمن در برابر دشمنان انقلاب و ميهن‌اسلامي است به گونه‌اي كه يادآوري آن در هر سال منجر به تقويت اراده ملي براي ايستادگي در مقابل بدخواهان نظام شده است.
ارتش در اين بيانيه فتح خرمشهر را اوج خداباوري و خلوص امام شهيدان، امام خميني (ره) كه فرمودند: 'خرمشهر را خدا آزاد كرد'، دانسته و اين رويداد بزرگ را نشان از عزم و ايمان الهي رزمندگان جان بركفي دانسته كه صادقانه و گمنام به استقبال شهادت رفتند تا ذره اي از خاك پاك ميهن را به دشمن ندهند.
ارتش جمهوري اسلامي ايران در پايان بيانيه خود ضمن گراميداشت نام و ياد شهدا، جانبازان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس و آن عمليات سرنوشت ساز، آورده است: فرزندان ولايي و غيور ملت ايران در ارتش جمهوري اسلامي ايران در كنار ساير نيروهاي مسلح، با هوشمندي و اقتدار، حراست از استقلال، تماميت ارضي و صيانت از دستاوردهاي مقدس انقلاب اسلامي را تكليف خود دانسته و آن را تحت منويات مقام معظم رهبري و فرماندهي معزز كل قوا حضرت امام خامنه‌اي (مدظله العالي) بعنوان يكي از عوامل اقتدار در دستور كار مستمر خود قرار داده و اجازه نخواهند داد خدشه‌اي به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران وارد شود.
اجتمام (1)** 7029**1569** تنظيم: فرهاد شرف پور** انتشار: علي حبيبي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
۰ نفر